Doorkomende tandjes

<p>Mijn dochter is 7 1/2 maand en krijgt haar eerste tandjes. 1 is al bijna door en de andere volgt er snel na denk ik. </p><p>Nu heeft ze veel pijn en wil de flessen niet meer. Ik geef haar dus ook veel andere dingen en veel vocht zodat ze wel wat binnen krijgt. </p><p>Heeft iemand nog tips voor mij wat ik kan doen om de pijn te verlichten? </p>
 
Een zetpilletje zo af en toe doet geen kwaad, zolang je weet waardoor de pijn komt.
Zit ze niet ook de fase dat ze nu graag wil kauwen? Onze kleine at graag een broodje uit de toaster die we dan in repen sneden zodat hij het zelf vast kon houden en dan lekker knabbelen. 
 
Zetpilletje geven voor het slapen, dan slaapt ze waarschijnlijk ook beter. En overdag veel dingen geven waar ze op kan kauwen, zoals bijtring enz. Een verkoelende bijtring werkt ook goed. Als je het andere tandje gaat poetsen neem dan ook het tandvlees mee van de rest van haar mondje, dat masseert wat vaak ook de pijn iets verlicht. Als ze er ook overdag veel pijn van lijkt te hebben, evt dan ook zetpil geven. 
 
Super dames bedankt voor de tips. 
Heb gisteravond een zetpilletje gegeven en ze heeft de hele nacht geslapen. Heb 3 bijt ringen voor haar. Zodat ze om en om in de koelkast kunnen haha. 
Heb inderdaad al een tandenborstel voor haar en als ik een schone luier geef of omkleden geef ik haar die en doet ze zelf in haar mond. 
 
Ze drinkt de fles bijna niet, maar geef haar zoveel mogelijk te eten zodat ze wel wat binnen krijgt. Zoals koekje , fruithapje , groentehapje, broodje , pap. 
 
Dankje voor de tips!
 
Terug
Bovenaan