doorkomende tandjes

Hallo allemaal,

Ons zoontje is nu bijna 5mnd oud en ik heb het idee dat zijn tandjes beginnen door te komen. Hij zit contstant te kwijlen en stopt alles in zijn mondje (behalve de bijtring natuurlijk). Ik heb al Chamodent van VSM gehaald. Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat het meteen helpt, maar tot wanneer hebben de meeste kinderen last van het doorkomen van tandjes. Zijn er nog andere dingen om het te verzachten? Alvast bedankt voor de reactie(s).
 
kan nog lang duren denk ik, mijn zoontje is nu 6 maanden maar is al 2 maanden bezig met kwijlen (stopte en begon toen weer) over op bijten. Rode wangen etc. Maar het tandje komt nog niet, heb ook chamodent gekocht maar eigenlijk nog niet gebruikt. Ik denk dat er niet veel is wat je kan doen, behalve als ze echt doorkomen, maar goed dat kan dus nog wel even duren. Ik hoor wel dat als ze doorkomen dat je een aspirientje kan geven, maar goed ik kan je daar dus nog niet mee helpen.

Moeder die nog wacht op een tandje.
 
Ik las laatst ergens dat kinderen van 3 a 4 maanden al veel 'knagen'kwijlen en huilen. De mond is voor een kind een manier van voelen en dus stoppen ze alles in hun mond. Door overstimulatie gaan ze dan makkelijk huilen.
 
Ja dat klopt! Dat kwijlen en alles in de mond stoppen komt niet alleen door tandjes. Maar ook door de orale fase (vooral het alles in de mond stoppen) waar ze ong vanf vier maand in komen!
 
pas op met chamodent geven een kindje kan er erg misselijk van worden... liever een spuugdoekje om je vinger en in de mond erop laten knagen...bovendien is er van dr Vogel ook een middel tegen doorkomende tandjes weet alleen niet hoe het heet...en er is nog meer spul maar daarmoet je helemaalmee uitkijken omdatdat de mond verdoofd... en als je lekker uitgebreid gaat smeren komt het op de tong en word de tong verdoofd zodat het kind niet meer kan slikken het komende half uur das overigens ook de werkingstijd van dat spul...
 
Terug
Bovenaan