Doorlekken in de nacht

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje van 10 maanden lekt regelmatig snachts door. Hij is ong. 10kg en heeft normaal gesproken Kruidvat luier maat 4 (vertrouwd variant). Nu pampers maat 4 geprobeerd en zelfs pampers maat 5, maar steeds hetzelfde probleem. Pampers maat 5 is alleen verkrijgbaar in de broekjesvariant, dus dat is sowieso niet zo handig aangezien hij nog wat licht is voor die maat. Hij slaapt graag op zijn buik en lekt dan ook aan de voorkant van de luier, bij zijn buik. Met mijn dochter dit probleem nooit gehad. </p><p>Herkent iemand dit? Tips? We hebben een tijd bij de nachtvoeding de luier preventief verschoond, maar daar wordt hij erg wakker van. Hij lekt ook als hij geen nachtvoeding heeft gehad. </p><p> </p><p>Ik hoop op goede tips! :)</p><p style="text-align: left;"> </p>

Heb vorige week zelf ook een soortgelijk topic gestart. Wij zijn nu over op 4 maxi plus van de Kruidvat van 9 tot 20 kg. Tot nu toe nog goed gegaan. 

Wij deden een extra luier bij mijn zoontje aan. Die bleef dan zo goed als droog, maar vind wel net dat beetje op waar de romper anders heel nat van zou worden. In de ochtend deden we dan de onderste luier uit en de 'overluier' nog even aan omdat hij toch altijd tijdens het ontbijt ging poepen ? buikslaper en grote drinker. Vanaf 1.5 ofzo was dit niet meer nodig en konden we het weer af met 1 luier

Hier ook de 4+ van Kruidvat. Dat gaat prima. 4+ is nog lang niet zo groot als de 5, maar wel een stuk groter dan 4. Ik gebruik deze ook overdag voor mn dochter (15 maanden, 11.5 kilo)

Probeer eens de 4+ van pampers. Zit meer absorbtie materiaal in..
vanaf maat 3 heb je zowel broekjes al gewone luiers maar de broekjes zijn vaak juist handig omdat die wat hoger zitten dan de gewone luier en dus daar minder snel lekken

Terug
Bovenaan