Doorslaap-training?

Hi,

Sommigen van jullie hebben vast babies die al heerlijk doorslapen, die van ons nog niet.

Tot vorige week werd hij 1x per nacht even wakker om 'te eten' en dan sliep hij daarna meteen verder, al met al kostte me dat een half uurtje, hooguit.
Daar had ik geen probleem mee.

Maar nu sinds een week wordt hij weer 3 à 4 keer wakker, waarvan minstens 2 omdat hij honger heeft.
Hij is nu bijna 6,5 maanden (28 weken?) en ik meen dat het eerstvolgende sprongetje pas weer bij 37 weken is? (heb 't boek zelf niet).
Ook is hij niet ziek (nou, hij heeft een chronische snottebel, net als alle andere crechekindjes) en hij heeft wel 2 dikke plekjes in zijn kaakje, maar hij lijkt daar niet heel erg mee bezig (niet overmatig bijten of kwijlen, dat had hij bij de andere tandjes wel)

Ik heb dus geen idee waardoor dit zou kunnen komen. Ik heb wel het één en ander gelezen over trainen met doorslapen (de woorden 'laten huilen' kwamen daar eeeerrg vaak in voor). Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet nog niet of ik hiermee wil beginnen omdat ik me afvraag of zoiets überhaupt werkt.
1x per nacht eruit: geen probleem maar 4 keer kan ik echt niet heel lang meer volhouden, ik ben nu al 3 weken bezig om over een verkoudheid heen te komen en slaaogebrek is (vermoed ik) de grootste boosdoener...

Iemand ervaringen/doorslaap tips?

X
Evje

Oh:Rijstebloem heeft bij ons helaas helemaal niets geholpen...

Heej,

Wij hebben het ook hoor! Eerst ging het prima en de laatste tijd is het drama! Noor begint midden in de nacht te huilen, niets helpt dan! Vorige week heeft ze 1,5 uur gehuild! Seth wordt vooral s morgens heeel vroeg wakker, half 6 ofzo! Ik lig dus regelmatig (tegen mijn principes, maar door slaapgebrek ben ik ineens een stuk minder principieel) met een kind in mijn bed! Vorige week tijdens een weekendje weg met vrienden (+andere babies) zelfs met 2 kinderen!

Het schijnt wel bij het sprongetje te horen hoor! Die hebben ze ook rond de 6 maanden!

Het gaat vanzelf wel weer over joh! Wij hebben helaas niet van die voorbeeld kinderen die in de kraamtijd al doorslapen. Als ze 18 zijn en ieder weekend tot 12.30u in hun bed liggen te stinken, denken we vast nog eens terug aan deze tijd toch?

Ik snap trouwens wel dat je zelf inmiddels zoveel slaapgebrek hebt dat je jezelf niet meer lekker voelt. Ik ben 2 weken geleden ook ziek geworden na weer zo'n nacht. Ik weet zeker dat als ik gewoon goed geslapen had ik gewoon had kunnen werken!

Succes en sterkte! Breng hem anders een nacht uit logeren, dan kunnen jullie even lekker slapen! (hebben wij trouwens niet gedaan, mijn man vindt dat nog te vroeg!)

een troost:je ben niet de enige hoor!!hier ook soms 2 tot soms zelfs 3 keer willen drinken(val er mee in slaap aan de borst.en zo word ik dan later weer wakker.en laat hem dan maar liggen omdat ik zo moe ben.laten huilen s nachts is niks voor mij.ben bang dat mn dochter ook wakker wordt en de buren.
maar gelukkig huilt hij verder niet veel s nachts
ow ja hij gaat ook pas goed slpaen als wij naar bed gaan hoe moe hij ook is....iemand tips om hem gewoon om een uur of 8 op bed te leggen?hij slaap ook zoveel niet meer overdag
liefs jootje

Mmm, geen tips eigenlijk, Ze gaan hier om half 7 al naar bed! Dan horen we ze bijna nooit meer...langer ophouden zodat ze de nacht doorslapen is helaas geen optie dan zijn ze veel te moe!

Terug
Bovenaan