Doorslaaptips gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zou jullie graag om wat doorslaaptips willen vragen.

Ik heb een heerlijk ventje van 5 en halve maand. De laatste 4 weken heeft hij moeite om 's nachts door te slapen. Hij komt heel goed in slaap maar na een uurtje en als we mazzel hebben 2 en half uur wordt hij weer wakker. Dan is hij zijn foppie of zn knuffel kwijt en gaat hij brabbelen of een beetje huilen. We hebben al geprobeerd om hem eventjes te laten huilen maar daar trapt de kleine man niet in, hij zal en moet zn foppie of knuffel hebben.

Je snapt dat we er een beetje doorheen raken hier. Ik weet niet meer wat ik zou kunnen doen. Alles gaat hier volgens de 3 r-en dus in principe weet hij precies waar hij aan toe is. Hij heeft ook geen honger want anders zou hij met zn fop en knuf niet weer in slaap vallen.

Gelukkig wordt hij er zelf niet chagrijnig van want het is overdag een heel vrolijk al slaapt hij overdag ook maar hazeslaapjes. Heb ook geprobeerd om hem wakker te houden maar dat werkt helaas ook niet.

Heeft iemand van jullie daar ook last van gehad of als je er geen last van hebt gehad maar wel een goede raad of tip laat het alsjeblieft horen.

Alvast bedankt en groetjes,
Patrica S
Trotse mama van Emma (15-04-06) en Beau (06-12-07)

Poeh..dat is moeilijk he? vooral omdat hij dus niet doorslaapt doordat hij zijn knuffel kwijt is.. onze sam slaapt wel door van 23.00 tot een uurtje of half 7..Maar wij hebben hem ook nooit een speen of knuffel gegeven zodat ie daar niet aan went.. hij heeft wel een knuffel maar die heeft ie niet mee naar bed.

Wat wij doen om hem door te laten slapen is dit:

Sam wilt rond half 7 's avonds slapen en dan maken we hem wakker om 23.00 uur voor een fles met rijstenbloem en melk.. dan gaat ie rond half 12 weer slapen en slaapt ie goed door.. dan wilt ie rond half 7 smorgens weer eten maar bvalt daarna weer in slaap tot 10 uur!! dus mama kan dan ook lekker uitslapen haha..
Misschien dus een idee om wakker te maken met een fles met pap..dan wordt ie wat moeier en taalt ie misschien alleen nog naar slapen ipv zijn knuffel :)

Groetjes Angela en heel veel succes

Hoi Angela,

Toevallig hebben we dit afgelopen weekend geprobeerd. Toen hadden we een verjaardag en wilde hij zijn fles van 19:00 niet helemaal leegdrinken omdat het hier gewoon te druk was en hij zo moe was van al dat rondkijken naar iedereen. Heb hem toen om 12 uur nog een fles gegeven en om half 1 lag hij weer lekker op bed tot half 3. Het lijkt wel of hij niet in zn diepe slaap komt.

Heb het bij het cb ook al aangekaart en zij komen niet verder dan: een groeistuip, tandjes die doorkomen, de warmte. Tja, daar heb je ook niet echt wat aan.

Volgende week moet hij geopereerd worden dus zal ook eens bij de verpleegsters vragen of zij een idee hebben. Verleden week hebben we het intake gesprek gehad en daar hebben we ook gemeld dat hij op het moment 's nachts erg vervelend slaapt.

Mijn dochter heeft eigenlijk ook  vanaf het begin  met een fop en een knuffel gelegen en die sliep na 3 maanden al de hele nacht door. Dat was dan ook wel heel bijzonder. Hij hoeft van mij ook nog niet de hele nacht door te slapen maar tot een uurtje of vier achter elkaar zou toch wel prettig zijn.

Op den duur zal het ook heus wel goedkomen maar tot die tijd wil ik alles wel uitproberen.

Groetjes,
Patricia S

Hoi,
Volgens mij is er niet veel aan te doen, tot dat hij oud genoeg is om zelf zijn tuutje en knuffel te pakken. Er zit gewoon veel verschil in de mate waarin kinderen slapen, maar ook hoe ze slapen (licht/diep, lang/kort etc). Ik heb vier kinderen en mijn eerste sliep na 6 weken al door (duimpje), de tweede met 9 maanden (tuutjes), derde ook met 9 maanden (spuugdoekje) en nummertje vier slaapt nu net door met 7 maanden (spuugdoekje en tuutje). Overigens met doorslapen bedoel ik van 7 tot 7. Nou worden ze s'nachts echt nog wel eens wakker hoor (voor inderdaad de tuut), maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, dat doe ik met mijn ogen dicht.
Jou probleem zit er vooral in dat hij zo vaak wakker wordt, elke twee uur. Wat je zou kunnen doen is afwisselen met je man. Wij wisselen af per nacht. Zo mag ik vannacht gewoon doorslapen en gaat mijn man er uit als er iets is, morgenavond doe ik dat. Jullie zouden misschien kunnen afwisselen per keer dat je er uit moet. Eerst jij, dan je man , dan jij weer. Zo kun je toch 4 uur achter elkaar slapen, is toch meer dan twee. Of net als wij het doen. Dan heb je tenminste elke keer 1 nacht dat je beter slaapt. Je gaat op die maniet ook rustiger slapen omdat je weet dat jij er niet uit hoeft (ookal word je er misschien wel wakker van). Veel succes in ieder geval, want slecht slapen is slopend.
Ivy

van die warmte zou ook best wel eens kunnen kloppen hoor want onnze kleine slaapt ook niet meer zo goed sinds het zo heet is...'s nachts zomaar wakker worden en pas rond 9 uur willen slapen terweijl hij al vanaf 8 uur 's morgens wakker is..

Dus miss even afwachten op koudere tijden :p

Groetjes An

Terug
Bovenaan