doorslaaptips?

Hallo,

Ik krijg steeds goedbedoelde doorslaaptips, zoals oa het wakker houden overdag. Maar eigenlijk ben ik daar geen voorstander van, ze hebben toch hun slaap nodig. Of hoe doen jullie dat? Maken jullie je kindje wel af en toe even wakker?

Jim huilt 's nachts nog veel, heeft z'n dag en nacht ritme nog niet te pakken jammer genoeg.

En hebben jullie misschien goeie tips?

Groetjes Sandra (Jim 19-12)

Oh ja, Jim krijgt BV, krijgt om de 3 u. Overdag moet ik hem soms wakker makker, 's nachts komt ie precies om de 3 uur... Dus hij krijgt nog 8 voedingen.. (erg vermoeiend..)

hoi hoi,

Ik zelf denk inderdaad net als jij dat overdag meer wakker houden geen goede optie is, want kinderen hebben nog zoveel slaap nodig!

Ik weet niet of je overdag zijn kamertje donker of licht hebt...dat heb ik wel als tip gehoord, dat je overdag de gordijnen gewoon open moet houden en bijvoorbeeld gewoon kan gaan stofzuigen enzo.

Mijn ervaring is, dat mijn zoon (nu al 4 maanden)  het ineens door kreeg, het is een kwestie van tijd, maar snap wel dat het vermoeiend is.

groetjes en succes!

Hoi

Zoals ik lees, is je kindje net 1 maand oud. Dan kun je eigenlijk nog niet verwachten dat hij doorslaapt. Ook als je BV geeft zal dit sneller verteerd zijn dan flesvoeding.
Je kindje zal straks zelf echt aan gaan geven wanneer hij door gaat slapen.
Eerst zal de nachtvoeding afgebouwd worden en zal hij steeds later wakker worden voor deze voeding. Dit kun je dan op een gegeven moment gaan proberen te rekken naar
6.00 of 7.00 uur om de 1ste voeding te geven. Als hij dit op een gegeven moment door heeft zal hij vanzelf langer gaan slapen.

Laat je kindje aub wel genoeg slapen overdag want dat is nu nog heel erg belangrijk. De kleintjes groeien van hun slaapjes. Ga jij je kleine lang ophouden overdag krijg je alleen maar een vervelend, oververmoeid en hangerig kind. Niet doen dus. Een kindje wat overdag ook genoeg slaapt, is snachst vaak ook rustiger.

Je kunt gewoon niets dwingen bij die kleintjes, je kunt alleen wat uitproberen.
Mijn zoon Tijs (nu 5,5 maand) was rond de 7 weken van zijn nachtvoeding af. Ik gaf hem wel de fles dus dat scheelt ook. Rond de 3 maanden was hij ook van zijn late voeding (23.00 uur) af. Je moet gewoon nog even geduld hebben.

Succes.
Daan mv Tijs

Hé meis,
Ik geef ook borstvoeding, en mijn meisje krijgt nu om de vier uur en s' nachts doen we slapen.
Ik moest ook mijn kindje om de drie uur voeden, maar ik kreeg haar niet wakker, echt alles geprobeerd, kreeg haar niet wakker.
Ik heb alle adviezen laten varen en haar gewoon zelf laten komen, twee weken was verschillend, maar vanaf dat ze vier weken was, kreeg ze vijf voedingen per dag.
Nu krijgt ze nog steeds vijf voedingen per dag en ze doet het goed.
Succes meis.
X

hoi,

mijn kleintje kreeg het ritme een beetje te pakken met 6 weken. Daarvoor heb ik heel wat keertjes met tranen in mijn ogen van wanhoop op de bank gezeten s nachts met baby op schoot. In de hoop dat mijn man die elke ochtend vroeg op moest even door kon slapen. Wat naar mijn idee inderdaad wat hielp was overdag niet de gordijnen dicht en vooral gewoon lawaai maken stofzuigen, piepende deuren, best regelmatig de kamer inlopen waar baby slaapt. Ze werd er niet wakker van maar toch had ik wel het idee dat ze er wat van mee kreeg. s Nachts tijdens de voeding niet praten en liefst geen luier verschonen.
Mijn baby skaapt trouwens pas sinds een paar dagen s nachts door (ze is 13 weken) . Maar na de nachtvoeding sliep ze wel gelijk door, behalve dan in die eerste 6 weken.
Geduld, geduld het komt van zelf.
Las hier eerder al dat het woord moeder een vergrotende trap is van moe....
groeten Elke

Onze dochter  (nu 10 weken) sliep in het begin ook slecht 's nachts.
Wij zijn toen begonnen met haar naar haar bedje (gordijnen en deur etc. dicht, gewoon donker maken en doen alsof het nacht is)  brengen na de voeding van 19 uur. De eerste 2x heeft ze flink liggen schreeuwen    en daarna ging het steeds beter.
We maken haar nu om 23 uur wakker voor de laatste voeding en daarna slaapt ze door tot we haar om 7 uur weer wakker maken.
Gr, Heike

Hoi,
Onze dochter Isis (6weken + 6dagen jong) heeft nu twee dagen achter elkaar doorgeslapen, althans van 00.15 tot 5.45uur (ze krijgt flesvoeding en heeft geen nachtvoeding meer) Wat volgens mij ook werkt is rust en reglmaat en goed slapen inieder geval overdag. Volgens cb liggen de onrustige uurtjes s avonds (bij Isis leken die verschoven naar de nacht), nu prikkelen we Isis wat meer op de avonden (is ze iets langer op en in de huiskamer of gevn we een badje) Het laatste flesje geven we wel   rustig op haar kamer, om de nacht in te gaan.
Maar wij bekijken het ook nog per dag en nacht! En de kleintjes geven heel goed aan wat ze wel en nog niet aan kunnen (bijv.doorslapen) Niet zij maar wij moeten ons flexibel opstellen, anyway, succes,
x Esther

Terug
Bovenaan