doorslaaptips????

A

Anoniem

Guest
Help! Ik ben zo ontzettend moe. Chelsey is nu 4,5 maand en slaapt nog steeds niet door. Er is een hele tijd geweest dat ze van 's avonds 5 tot 's ochtens 5 sliep, nou dat vond ik heerlijk en dan was het ook echt geen probleem om haar om 5 uur eten te geven. Maar mevrouw heeft sinds  een  week of 2 iets nieuws. 's Avonds blijft ze tussen 5 en 6 naar bed gaan (ze slaapt overdag eenmaal weinig, dus is vroeg moe) en dan wordt ze tussen 10 en 11 wakker om te eten. Nou prima, maar dan komt het: ze komt 's nachts tussen 3 en 4 ook weer! Vervolgens geef ik haar eten en rond half 7,7uur is mevrouw weer wakker van de honger. Ik snap er echt helemaal nix van. Heb al allerlei tips opgevolgd: Nutrix in de laatste fles (dat doe ik dus om 5 uur,10/11 uur en snachts),speentje geven(dat is echt geen succes want ze heeft gewoon echt honger) minder in de fles om het af te bouwen (nou hoe minder ik erin doe hoe sneller zij weer honger heeft). Ik ben echt ten einde raad. Overdag krijgt ze naar mijn mening echt meer dan genoeg. Zo ziet haar schema eruit:
7uur:fles 180cc en 6 scheppen
10uur: fruithapje (half potje olvarit)
11uur: fles 180 cc en 6 scheppen
half 2/2uur: fles 180cc en 6 scheppen
4uur: paar hapjes groente (eet ze nog niet zo graag) en half toetje
5uur: fles 180 cc en 6 scheppen en 3 scheppen nutrix
10uur/half11: fles 180 cc en 6 scheppen en 3 scheppen nutrix
's nachts tussen 3 en 4:   fles 180 cc en 6 scheppen en 3 scheppen nutrix
Overdag te weinig geven doe ik ook niet. (naar mijn mening dan en cb vind het ook prima) Heeft er iemand nog tips, want ik ben echt doodop. Zeker nu ik zwanger ben ben ik toch wat meer moe dan normaal en zou zo graag snachts door willen slapen.Sorry dat het een heel verhaal is geworden maar ik hoop dat in een van jullie reacties de gouden tip staat

groetjes Lydia

Hey Lydia,

Vervelend dat Chelsey (nog) niet doorslaapt. Als ik je "schema" zo eens bekijk lijkt het me dat ze best veel binnen krijgt overdag. De voedingen zitten redelijk dicht op elkaar bedoel ik.

Lynn heeft geen vast "schema", maar als ik haar om 8.15 uur wakker maak omdat ik Dean naar de psz moet brengen krijgt ze om 8.30 uur haar eerste fles. Om 12.30 uur, 16.30 uur en 19.30 uur ook een fles. De eerste 3 flessen krijgt ze Friso Standaard en de laatste fles Friso Extra (voor hongerige baby's). Dit doe ik sinds ze 5 weken oud is en ze slaapt lekker door. Als ik haar 's avonds rond 20.00/20.30 uur naar bed breng slaapt ze  meestal tot de volgende morgen 10.00 uur. Soms drinkt ze maar 3 flessen per dag.

Misschien dat je overdag de flessen iets gespreider kunt geven. Ik denk dat ze haar dag/nachtritme een beetje heeft omgegooit.

Succes.

Groetjes,
Nelly.

Hoihoi,

Ja zou wel willen maar mevrouw heeft gewoon echt honger. De enige keren dat ze niet uit zichzelf komt is als ik de groente en fruit geef (moet ook bijvoeding zijn)
Op het cb zeggen ze dat het schema wel goed is, ook omdat ze erg klein (lees smal) is en ze het niet erg vinden als ze wat meer aankomt.
En ik ben bang dat als ik overdag minder geef ze snachts nog meer honger heeft,
Pff wat ben ik jaloers zeg, dat Lynn zo lekker doorslaapt. Mijn nichtje was afgelopen maandag bij me met mn achternichtje die een kleine 2 weken ouder is dan Chelsey en die slaapt ook al lekker door. Ik denk dat ik die extra voeding ook eens ga proberen, misschien dat ze dan wel een keer doorslaapt. Ik weet het ook niet meer hoor

groetjes!

hey meid

Senna slaapt hier ook al door,
zal haar schema eens beschrijven.

07.00 fles 180 cc. (drinkt maar 150 op)
10.00 half potje fruit en beetje sap of thee
12.30 fles 210 cc
17.00 warm eten
18.00 fles 180 cc     soms geen warm eten ivm darmklachten dan 210 cc en eerder
20.00 of 21.00 fles 210 cc (dit verschilt in tijd, soms later en soms drinkt ze iets minder)

Senna is geen meisje van de regeltjes, wil echt haar eigen schema bepalen! zo loopt ie geregeld in de soep!
ik had een heel mooi schema maar dat pikte madam niet.
en om 6 uur gaan dr ogen weer los.
het rare is dat ze smorgens geen trek heeft! soms drinkt ze maar 100 cc smorgens.
het scheelt soms wel een dik uur allemaal hoor en dan heeft ze een 5e fles nodig!
ze heeft nogal vaak maag klachten dus we doen alles op haar tempo en dat iedere dag.
ik ben er wel van overtuigd dat een kindje wel aangeeft of het door wil slapen of niet! onze oudste deed dit ook tot 6 maanden ongeveer, net zoals jouw meisje!
en niets hielp! een fase gooide ik het maar op!
hihi
misschien helpt het als je overdag meer in de fles doet!

liefs

ow ja als ik trouwens haar flessen dichter op elkaar doe dan weigert ze alles! soms wil ze wel meer en dan drinkt ze een dag enorm veel! maar meestal niet! als ik haar geen fruit geef dan drinkt ze de fles eerder.

liefs

Hoi Lydia,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb je al eens geprobeerd om haar in te smeren met bedtime lotion?
Of voor het slapen gaan in bad met bedtimebathlotion ofzoiets? Tessa wordt sowieso altijd erg slaperig van 't badje, dus dan moet ze de voeding wel ervoor hebben.
En je hebt toch ook die goedenacht voeding?! Ik weet niet vanaf hoeveel maanden die is.

Ik heb je nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap! Dus bij deze :)
En hoop dat het je lukt om binnekort op de 1 of andere manier wat meer nachtrust te krijgen.

Liefs,
Anne

HALLO!

Ik heb het geluk dat mijn kleine ja geloof het of niet vanaf dag 1 doorslapt,oke tot 3 maanden werd hij 1x wakker voor eten, en sliep altijd weer gelijk door.

Ritme is nummer 1.

Het ritme wat wij hebben is.

1e voeding om 9 uur
2e voeding om half 1
3e voeding om 1600
4e voeding om 1900
5e voeding om 2200

Hijj slaapt van 2200 tm 800

Slaapje vaste tijd van 1300 tot 1600

Ik houd dit aan, als je dit een tijdje probeert, moet het lukken, ahoewel elk kind is weer anders.

Hou me op de hoogte!

xxxxx miranda, mama van Kostas.

probeer ook in de avond om 7 uur en 10 te geven en snachts niks meer geven,want dan draai je het dag en nacht ritme om, en raakt ze gewend.

om het evt af te bouwen, geef overdag voldoende en snachts meer water en heel weinig schepjes melk,
zo heeft ze overdag meer honger en fop je haar snachts.

succes!

XXX MIRANDA

Terug
Bovenaan