Doorslapen 4 maanden

Hallo!

Wie heeft er een tip voor mij? onze dochter is bijna vier maanden en heeft een tijdje (vanaf ongeveer 8e tot 13e week) doorgeslapen. Sinds een paar weken komt ze weer iedere nacht ergens tussen 4 en 5 uur. Ze krijgt overdag 4 a 5 nutrilon 1 voedingen van 200cc. Ze valt na de avondvoeding gelijk in slaap en na de nachtvoeding ook, maar ze zou nu toch wel bijna moeten doorslapen?
Ik hoor graag jullie tips! Alvast bedankt!
 
Ach, mijn oudste sliep door toen ze 22 maanden was en mijn jongste (nu 15 maanden) slaapt nog steeds niet door! Zolang het voor jou niet echt een probleem is, zou ik er niet zo'n punt van maken. Misschien kun je afwisselen met je man zodat je om beurten de nacht kan doorslapen?

Het kan best zijn dat ze tijdelijk van slag is, bijv. omdat er tandjes aan zitten te komen (daar kunnen ze behoorlijk lang van tevoren al last van hebben). Aangezien ze al zo lang doorsliep, komt ze vast wel weer terug in dat ritme!

Groetjes,
Pauline
 
Waarom MOETEN kinderen dan wel doorslapen.

Zeker als ze komt omdat ze dorst heeft.
Het is warm en geef haar geen ongelijk.

Hoe zou jij het vinden als je dorst hebt s nachts en er word gezegt nee je krijgt niets je hoort nu door te slapen.

Is niet lullig bedoelt naar jou toe hoor. Maar ik hoor zo vaak dat ouders willen dat hun kind doorslaapt en dan vind ik dat soms best jammer.

Hier heeft ze vanaf de geboorte tot een maand of 6 doorgeslapen. Daarna kwam ze weer een paar nachten en nu met het warme weer komt ze soms 2x op een nacht voor een slokje drinken. Nu weet ik dat het met bv makkelijk is omdat je daar zoveel als ze wil van kan geven en met de fles niet.
Maar ik heb zo iets van als ze nog niet over de liter zit geef haar dan lekker die fles.

ZO dat wilde ik nou ff kwijt ;-)

Groetjes joyce
 
lekker bijdehand die joyce,ik denk dat iedere moeder blij is als hun kindje naar een aantal weken/maanden doorslaapt,ik gaf mijn dochtertje ook een aantal schepjes nutrix door de laatste voeding en ze sliep vanaf die tijd heeeerlijk door.
en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee bent dat ze doorsliept/slaapt.
gr
 
Waarom wij willen dat onze kindjes doorslapen? Omdat we zelf ook kunnen doorslapen natuurlijk. Bij mij beginnen die nachten toch ook lekker lastig te worden! Natuurlijk geef je dan wel je kind te drinken en laat je hem/haar niet liggen met dorst maar we mogen toch hopen op eens een beetje langer dan 4 uren na elkaar te slapen! Ik vrees dat je dat alleen niet in de hand hebt dus volhouden en overdag een beetje rusten (als je nog niet moet gaan werken natuurlijk).
 
Nounou zo bedoelde ik het niet. En ik kan me best voorstellen dat je dat wilt maar zo als je zelf al zegt heb je dat niet in de hand. En denk ik dat je je er beter bij neer kan leggen dan je er "druk" om maken.

Nutuurlijk als je nog geen schepje nutrix hebt gebruikt probeer je dat en bij de een werkt het prima en bij de ander niet.

Denk ook dat het er aan ligt hoe lang je bezig bent met voeden en hoe vaak.

Sorry het was echt niet als een vreselijk kat bedoeld en tuurlijk kan je bij slapen als je niet hoeft te werken maar ook daar houden ze geen rekening mee helaas soms.

Groetjes joyce
 
Onze dochter is nu 21 weken en gemiddeld in de week komt ze 4 nachten s'nachts. de nachten wisselen dus bij ons de ene nacht slaapt ze door de andere niet, wij geven ook in de laatste voeding nutrix. en als ze in de nacht komt krijgt ze ook een melk fles. Het is heerlijk om zo een nacht lekker door te slapen en inderdaad als ze wel komt kun je je beter niet druk maken er komen vanzelf betere tijden. mijn vriend en ik wisselen de nachten af en hij vind het ook wel heel knus om zo 's nachts met hun tweetjes te zitten.(iedere nacht zal zeker wel anders aan voelen hoor)
Het heeft ook allemaal wel een rede, de ontwikkeling zet zich voort.
Veel succes en geniet toch lekker van de mooie en leuke momenten.
Gr. Corina
 
Terug
Bovenaan