Doorslapen....alleen aan t begin van de avond

hoi dames,
Hebben jullie fijne dagen gehad?

Even een vraagje. Onze kleine zit al een tijd je in een goed ritme.
19.00 fles en naar bed. Dan 23.00 uur wakker maken en dan weer om 3.00 en om 6.00 uur.

Die fles van 23,00 uur ligt ze echt in coma.
Moeten haar wakker maken en niet altijd gaat die fles er goed in.

Nu dachten we laten we haar maar eens laten slapen. Kijken wat er gebeurt.

Nou je raadt t al.
Mevrouw slaapt gewoon door.

Een avond van 19.00 tot 2.00 (5 uur)
En gister van 20.00 tot 4.00 (8 uur) !!!

Maar ja uiteindelijk wil je natuurlijk dat ze dat gaan doen midden in de nacht. Dus bv van 23,00 tot 6.00. Hoe relaxed zou dat zijn.

Maar ja....dat kan je niet afdwingen.
Dus wat is nu wijsheid?
Toch wakker maken om 23.00 uur.
Met t risico dat ze nog heel lang om 2.00 en 5.00 blijft komen.
Of toch maar wel wakker maken om 23.00 uur in de hoop dat ze uiteindelijk toch die ruk midden in de nacht gaat maken.

Ik las trouwens in mijn oude boekje dat mijn jongste zoon dit ook had. Ik heb alleen verder niet opgeschreven wat we gedaan hebben of hoe lang dat duurde.

Graag tips.....

Hier goede dagen gehad.

Lastige kwestie hoor!
Ik denk wel dat ik haar wakker zou maken.
En dan proberen om de fles van 2:00 naar 3:00 uur te verschuiven en van 6:00 naar 7:00.

Ik heb op een gegeven moment besloten dat ze de nachtvoeding niet meer kregen en dat pikte ze en nu slapen ze van 23:00 - 7:00!

Ik heb niet direct een passend antwoord voor je!
Heb je die andere voeding nog geprobeerd? Voor extra hongerige babies?

Bij ons precies hetzelfde dilemma. Wij geven hem niet, wel geprobeerd maar als we pech hadden maakte ze helemaal geen langere jurkjes meer. Dus we laten haar toch wat langer slapen in het begin van de avond. Merken dat ze er s nacht oo weer edat langer tussen laat. Dus eerdaags nog maar een keer proberen om 23.00 een fles te geven kijken eat er nu gebeurd.

Komt vanzelf goed is mijn ervaringen

Nee ik heb die voeding nog niet geprobeerd.
Wil t eerst nog ff aankijken. Vind t ergens ook een beetje stom om dat alleen te geven omdat ik wil dat ze doorslaapt.

En ja ik weet ook dat t wel goed komt hoor. Maar ik weet nu ff niet wat handig is.

Misschien lag t ook wel aan die drukke kerstdagen.
Gister heeft ze bv wel om 20.00 uur de fles gehad. Daarna ging ze slapen maar ze lag pas om 21.30 in haar eigen bed.

Vannacht maar even kijken hoe t gaat met een normale nacht.

Haha en zo rommelen we lekker verder.

Ja mag gewoon hoor. Zijn ook mensen die op een gegeven moment nog doorgaan met een pap fles s avonds omdat ze fan lekker slapen haha. Staat op het pak ook express ter vervanging van het laatste flesje... Krijg je al een beter gevoel erbij?

Hier is het ook rommelen na de kerst dagen. Beide kids van slag. Gezellig hoor.

Ik vind ook dat je het gewoon moet proberen.
Is toch niet erg om iets te willen bereiken en er dan voor te gaan?
Zolang je meisje goed groeit enzo... Waarom niet?!
Ik geef ze 's avonds altijd 30cc meer en gek genoeg drinken ze die wel helemaal leeg en overdag niet!
Misschien een kwestie van gewenning?

Jaaa ok.... Haha ik ga dan denk ik toch maar eens proberen.
Wat je al eerder zei, als t verkeerd valt dan stoppen we er gewoon weer mee.

Ze begint nu ook wel langzaamaan per fles iets meer te drinken.

Ifcm: ik vind t wel knap hoe jij t zeg maar allemaal bepaald. Voedingstijden, wel/ geen nachtvoeding. Ik merk dat mij dat niet zo goed lukt.

En 4atas: de kleine is gelukkig niet zo van slag. Maar die andere twee zijn wel doodmoe. Als de ene gezellig is dan is de ander juist weer sjacharijnig. We moeten nog steeds op onze tenen lopen hier.
Pfffff gezellig is anders ja.
Wij hopen dat na deze vakantie. Als de decembermaand voorbij is en we
Gewoon weer in een schoolritme zitten dat t beter gaat.
Nog ff volhouden.

Terug
Bovenaan