Doorslapen... alleen overdag!

<p>Hallo iedereen,</p><p>Hebben jullie tips? Mijn dochter is bijna 2 maanden oud en komt 's nachts meestal om de 3-3,5 uur voor een voeding (geteld vanaf begin vd vorige voeding). Een enkele keer laat ze er 4 uren tussen. Ik geef borstvoeding. Op zich prima, maar na de ochtendvoeding rond 8.00 uur is ze regelmatig zo moe dat ze meteen na het verschonen weer naar bed moet (in plaats van nog even spelen in de box) en slaapt dan regelmatig door tot 12.00 of zelfs tot na 13.00 uur. </p><p>Oftewel: als ze dat 's nachts zou doen, zou het doorslapen heten. Alleen doet ze het dus helaas overdag. Eind van de middag en in de avond is ze heel onrustig/huilerig en krijgt ze zo ongeveer elke 2 uur voeding. Rond 20.45 uur en kort daarna om 21.30 uur krijgt ze de laatste voedingen en begint de nacht. In totaal 8-9 voedingen per dag. Ik zou natuurlijk dolgraag willen dat ze het lange slaapje 's nachts ging doen!</p><p>Dus: moet ik haar overdag eerder wakker maken? Wat is wijsheid? Al sinds haar geboorte heb ik bij haar ledikant overdag de gordijnen half open ('s avonds lampen aan omdat het nu zo vroeg donker is) en 's nachts juist alles donker. Tijdens de nachtvoedingen heb ik minimaal licht aan. Bij de eerste ochtendvoeding juist weer lampen aan om daglicht te simuleren. </p>

Ik zou idd slaapjes overdag beperken tot max 3u anders gaan ze dag/nacht verwisselen en hebben ze lange slaap al gehad. En zou gewoon vanaf 19u s avonds lampen uit doen en donker laten zijn. Let wel, eerste lange slaapje zal in avond worden en niet nacht zoals we zouden willen. Maar dat is natuurlijk beloop. Lees maar eens t boek van stephanie lampe: zo krijg je een blije baby

Hallo, Je hebt er niet zoveel aan maar iedereen heeft het over doorslapen en dat dat maar moet terwijl weinig kinderen dit echt doen.. ja ze kunnen het doen maar soms maar voor een aantal weken of maanden.. ze ontwikkelen zich zo sterk dat ze ook steeds van ritme veranderen.. Ons dochtertje nu 8 maanden sliep pas van 18.00 tot 4.45.. op zich qua tijd door slapen maar voor ons gevoel dus niet.. haha Qua voeding lees ik dat je borstvoeding geeft.. je ochtend voedding is het meest voedend omdat je s nachts heel goed produceert..  overdag verbruik je ook veel eigen energie en drinkt je kindje ook steeds.. je kan je voeding wat "dikker" laten zijn door overdag wat tussendoortjes te eten, goed water drinken anders zakt je eigen vochtpeil.. je maakt beter aan als dat oké is en je kan s avonds nog kwark of Griekse/vette yoghurt eten (ongeveer een uur/1,5 voor je voeding .. dan kan je lichaam het nog verwerken)..Ik hoop voor jullie dat het binnenkort beter gaat en mijn tips jullie misschien toch een beetje helpenGroetjes

Geluksvogel, mijn zoontje slaapt alleen het eerste gedeelte van de nacht 3.5-4.5u daarna komt hij om de 1.5 a 2u. Af en toe om de drie uur. Je mag wel in je handjes knijpen dat betreft.  :D

Hartelijk dank voor jullie reacties! Van mij hoeft ze ook nog helemaal niet door te slapen, hoor. Ik heb vrede met hoe het gaat 's nachts, ook al is het pittig omdat ik zelf veel slaap nodig heb. Maar als ze dan toch uit zichzelf gaat doorslapen, dan natuurlijk het liefst 's nachts en niet overdag haha. Mamaatje, dank je voor de boekentip, ga ik naar kijken.PM, dank je voor de heldere uitleg! Ik ga je tip van de kwark/volle yoghurt proberen. Ik heb wat moeite om genoeg te eten (val nog steeds langzaam af hoewel ik de zwangerschapskilo's binnen 2 weken al kwijt was), dus het is sowieso verstandig om daar nog wat beter op te letten. 

Wat ik zelf heb gedaan om dag-nachtritme aan te leren is overdag concequent om de 3 uur voeding.Mijn meisje ging het heel snel omgooien en slaapt nu al 2 weken van de laatste voeding om half 11 tot half 6(!!) in de ochtend.Soms wordt ze s nachts om 4 uur wakker en dan stop ik haar speentje in dr mond en dan slaapt ze door.Mocht ze nou blijven jengelen dan voed ik uiteraard wel maar meestal valt ze weer in slaap.Ze is 7 weekjes!

Die van ons is 1.5 maand en krijgt laatste voeding tussen half 11 en 11. En wordt dan pas tussen 6 en half 8 wakker. Wat wij doen is laatste voeding is laatste voeding. Deze krijgt ze afgekold uit de fles zodat we weten wat ze op drinkt meestal 110ml. Ze komt overdag ool om 2.5 a 3uur voor voeding. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding. Ze komt zelf wel. Maar ook al komt ze om half 10 in de avond dan krijgt ze toch om half 11 11 uur haar laatste voeding.  In de nacht slaapt ze nog bij ons. Ik ben steeds de uren gaan rekken in de nacht. Ookal is t maar 15 min. En ineens was t 6uur. Of dit heeft geholpen geen idee. Misschien was ze er gewoon aan toe. De ene is heel snel de ander duurt t wat langer. 

Die van ons is 1.5 maand en krijgt laatste voeding tussen half 11 en 11. En wordt dan pas tussen 6 en half 8 wakker. Wat wij doen is laatste voeding is laatste voeding. Deze krijgt ze afgekold uit de fles zodat we weten wat ze op drinkt meestal 110ml. Ze komt overdag ool om 2.5 a 3uur voor voeding. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding. Ze komt zelf wel. Maar ook al komt ze om half 10 in de avond dan krijgt ze toch om half 11 11 uur haar laatste voeding.  In de nacht slaapt ze nog bij ons. Ik ben steeds de uren gaan rekken in de nacht. Ookal is t maar 15 min. En ineens was t 6uur. Of dit heeft geholpen geen idee. Misschien was ze er gewoon aan toe. De ene is heel snel de ander duurt t wat langer. 

Terug
Bovenaan