<p>Hallo iedereen,</p><p>Hebben jullie tips? Mijn dochter is bijna 2 maanden oud en komt 's nachts meestal om de 3-3,5 uur voor een voeding (geteld vanaf begin vd vorige voeding). Een enkele keer laat ze er 4 uren tussen. Ik geef borstvoeding. Op zich prima, maar na de ochtendvoeding rond 8.00 uur is ze regelmatig zo moe dat ze meteen na het verschonen weer naar bed moet (in plaats van nog even spelen in de box) en slaapt dan regelmatig door tot 12.00 of zelfs tot na 13.00 uur. </p><p>Oftewel: als ze dat 's nachts zou doen, zou het doorslapen heten. Alleen doet ze het dus helaas overdag. Eind van de middag en in de avond is ze heel onrustig/huilerig en krijgt ze zo ongeveer elke 2 uur voeding. Rond 20.45 uur en kort daarna om 21.30 uur krijgt ze de laatste voedingen en begint de nacht. In totaal 8-9 voedingen per dag. Ik zou natuurlijk dolgraag willen dat ze het lange slaapje 's nachts ging doen!</p><p>Dus: moet ik haar overdag eerder wakker maken? Wat is wijsheid? Al sinds haar geboorte heb ik bij haar ledikant overdag de gordijnen half open ('s avonds lampen aan omdat het nu zo vroeg donker is) en 's nachts juist alles donker. Tijdens de nachtvoedingen heb ik minimaal licht aan. Bij de eerste ochtendvoeding juist weer lampen aan om daglicht te simuleren. </p>