Doorslapen baby 11 weken

Hoi.

<span style="line-height: 1.5;">Mijn kindje van 11 weken is sinds een paar nachten aan het doorslapen en slaapt nu echt van 20.00/21.00 tot 06.00. </span>

Hij krijgt borstvoeding en zit nu op 6 voedingen per 24 uur.

Mijn vraag is nu hoeveel mag een kindje van 11 weken maximaal doorslapen snachts met borstvoeding? En is dit bij jullie ook zo?

Hij is verder wel goed wakker en plast en poept ook wel goed denk ik.

Mijn kereltje woog de laatste keer ruim 5 kilo (was met 8 weken)

Ik hoor graag jullie ervaringen!
 
Hi Yolanda,

Gefeliciteerd dat je kindje doorslaapt! Ik zou zeggen hallelujah en geniet ervan!!! Ik denk dat een hoop vrouwen jaloers op je zijn.

Zes voedingen met 11 weken is prima. Geen zorgen over maken; hij komt vanzelf als hij wilt eten.

Nogmaals, geniet van je nachtrust!

Liefs, Anna
 
Hoi Yolanda,

Wat een luxe zeg, fijn! Als je zoontje zich regelmatig zelf meldt voor een voeding, hij geen fopspeen krijgt, niet wordt ingebakerd en jij hem goed kunt horen zodat je kunt reageren op zijn eerste voedingssignalen, kun je hem in principe gewoon volgen in zijn ritme. Sommige kindjes blijven vervolgens 's nachts doorslapen, terwijl andere baby's op een gegeven moment toch weer vragen om een nachtvoeding. Gelukkig is je melkproductie flexibel en wordt er gewoon meer melk aangemaakt als je kindje weer vaker aan de borst drinkt :)

Blijf ondertussen inderdaad wel in de gaten houden dat je baby steeds genoeg melk binnenkrijgt; dat hij verder alert is en goede plas- en poepluiers maakt, klinkt in ieder geval goed. In dit artikel kun je er meer over lezen.
 
Terug
Bovenaan