Doorslapen baby 7 maanden

<p>Hoi, Mijn dochter van 7 maanden slaapt sinds 2 weken niet meer door. Dat deed ze al een hele tijd wel. Laatste fles krijgt ze tussen 21.00 en 22.00 en sliep toen door tot ongeveer 07.00u. Nu wordt ze elke nacht tussen 03.00 en 05.00u 1 keer wakker. Ik geef haar dan een flesje, en slaapt dan gelijk door. Ik heb al geprobeerd haar geen voeding te geven, maar gewoon geprobeerd haar in slaap te laten vallen, maar dat lukte niet. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik dacht eerst aan tandjes, maar er is inmiddels al 1 doorgekomen. Ook heb ik niets veranderd aan haar dagritme, ze doet nog steeds dezelfde hoeveelheid dutjes overdag. Heeft iemand tips om haar weer door te laten slapen? Of is het gewoon een fase waar we doorheen moeten, en gaat het vanzelf weer over? Ik hoop dat iemand me kan helpen. <br />Alvast bedankt.</p><p>Groetjes.</p>

Het is een fase.. 
Wij hebben oprecht een heel goed slapende zoon.. Die met 14 weekjes klokje rond sliep en had zo af en toe ook een momentje van wakker worden snachts. Duurt baak een week of 2/3 en dan is het weer over.
Idd lekker flesje erin en doorslapen..
(Zoontje had het laatst, is nu 20 mnd en t enige wat k dacht was: uuh moet ik doen? ? Knuffel, aai over zn bol en sliep weer verder, soms lag hij gewoon te kletsen en sliep daarna door... Dusja die fases blijven zo af en toe!) Vaak maakt ze  nu een flinke ontwikkelingssprong

Faaaaaase!! ;) Die gerust heel lsng kan duren! Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen! Soms hebben ze ineens weer een flesje nodig of hebben ze verlatingsangst of zijn ze bang in het donker of dromen ze. Dat gebeurt gewoon de eerste jaren ;) Mijn dochter van 3 en dochter van 15 maanden slapen ook lang niet altijd door. En dat is echt heel normaal. Elke nacht dat je wél door kan slapen moet je gewoon koesteren ;) 

Ja mijn dochter sliep dan weer wel door en dan weer niet.. vanaf 14 maanden sliep ze echt iedere nacht door, en nu is ze 2 en wordt ze nog regelmatig huilend wakker. Go with it, er is echt niks aan te doen.

Kan zeker een fase zijn, maar veel baby's gaan rond deze leeftijd van 3 slaapjes naar 2 slaapjes overdag. Zou je dochter daar misschien aan toe zijn? Wordt het derde dutje steeds moeilijker of heb je niet voldoende wakkertijd voor bedtijd omdat dat laatste dutje steeds later wordt? Dan kun je misschien maar 2 dutjes op een dag proberen. 

Het schijnt zo te zijn dat de temperatuur rond dat tijdvak daalt. Vaak geeft men onnodig een flesje (wat wel helpt omdat de baby het dan weer warm krijgt). Je zou eens kunnen kijken naar de temperatuur.

Terug
Bovenaan