doorslapen en borstvoeding, toch niet zo fijn

Hallo,

Mijn zoontje slaapt al enig tijd lekker door 's nachts (van 23.30 tot 6.30). Heel erg fijn wat nachtrust betreft. Maar mijn borsten doen zeer 's ochtends. Soms maak ik hem wakker omdat ik het niet meer volhoud / bed nat is geworden door de lekkende borsten. Ik ben al een keer s'nachts de druk er af gaan kolven... Ik had gedacht dat ik wel zou wennen aan dat gevoel en dat dat lekken ook over zou gaan. Helaas. Heeft iemand tips?

groetjes,
Janneke

Ik heb hier ook last van. Ik voed om 20.30 en 's ochtends weer om 7.30. Er zijn nachten dat het goed gaat, maar ook nachten dat ik erg lek en mijn man Vera 's ochtends moet halen en ik eerst in bed moet voeden voor ik uberhaupt op kan staan. Tips heb ik niet :-( helaas.... Ik heb van een vriendin van mij begrepen dat dit de hele borstvoedingsperiode kan blijven.

Ook hier helaas geen tips, alleen herkenning. Yanick slaapt van 23:00 tot 5:30 en dan staan mijn ook op knappen. Ik kolf nu vaak voor het slapen gaan mijn borsten helemaal leeg en dan is het tot 5:30 goed vol te houden. Van de andere kant, kolven stimuleert ook de productie.    

hmm helaas, ik was er al bang voor. om de productie niet onnodig te stimuleren kolf ik zelf alleen de druk er af.
Dat heerlijke voordeel van 's nachts doorslapen, daar genieten dus voorlopig vooral mijn vriend en ons zoontje van.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan