Doorslapen en Borstvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb sinds een paar dagen een luxeprobleem. Mijn zoontje van 6 weken slaapt opeens de nacht door, sinds we een nieuw slaapzakje van Puckaboo hebben aangeschaft.</p><p>Voor onze nachtrust is dit natuurlijk heerlijk. De kleine slaapt dan van ongeveer 22.00 tot 06.00. </p><p>Maar, ik geef borstvoeding. Ik word dan ook in de ochtend met flinke harde borsten wakker in een melkbad..</p><p>Ik vraag mij af wat nu wijsheid is. Kan ik beter een wekker zetten, zodat ik toch snachts nog een voeding kan geven? En moet zo'n klein kindje niet veel vaker drinken? Hoe pakken andere moeders dit aan?</p><p>Groetjes Tina</p>

Ik heb dit met mijn vijf kinderen ook gehad, nog eerder zelfs. Omdat zij groot en zwaar waren en goed groeiden heb ik altijd mijn kindjes hierin gevolgd. Borsten passen zich dan ook aan. Is je kindje erg klein en nog niet zo goed gegroeid zou ik wakker maken, anders niet.

Herkenbaar! Als mijn zoontje zo'n lange ruk doorslaapt en mijn borsten op ontploffen gaan, ga ik er zelf uit om even 10 minuutjes af te kolven. Zo heb ik (voor mijn idee) nog voldoende als hij daarna wel meteen komt en kan ik daarna ook weer een beetje inslapen. Kindjes halen de voeding die ze "missen" wel op andere momenten in of in hoeveelheden ? Ben overigens wel benieuwd naar het slaapzakje ? is dat een inbakerdoek of echt een slaapzakje?

@FT de Vries: Mijn kindje was bij de geboorte 7 pond, binnen een week weer op geboorte gewicht en groeit als kool, dat zit dus goed!
@Niynti: Afkolven tussendoor is idd een goed idee. Gisteren moest ik zelf wel beginnen met kolven, de boel zat zo vol dat aanhappen heel moeilijk was, haha. Het slaapzakje is van het merk Puckaboo en is eigenlijk een combinatie tussen een slaapzak en inbakeren; een soort slaapzakje zonder armgaten. Onze kleine sloeg zichzelf namelijk vaak wakker, nu slaapt hij heerlijk.

Onze dochter sliep ook al vrij snel door, waardoor ik sochtends ook ontploffende tieten had ?
ik had het holfapparaat naast m'n bed staan en ging direct afkolven als ik wakker werd. Ik kolfde dan zo een halve liter! Beetje last van overproductie.

Terug
Bovenaan