doorslapen en borstvoeding?

Dag meiden,
Ik heb een vraagje wanneer jullie kindjes gingen doorslapen en dan met name de kindjes die borstvoeding krijgen.
Onze 1e zoon kreeg namelijk flesjes en sliep door met 9 wkn, onze 2 krijgt volledige BV en nu weet ik dat dit lichter verteerbaar is het het doorslapen waarschijnlijk langer duurt.

Klopt dit, ben gewoon benieuwd. Hij is nu pas 5 weken, dus dat doorslapen zal nog wel een heel tijdje op zich laten wachten ;-)
Grt
Debby mama van fedde 06-11-06 en seegert 14-08-04

hai....de ervaring die ik heb is ook nog erg pril...geef borstvoeding en mijn dochter is nu bijna 6 weken...
zij komt ongeveer om de 2 a 3uur...soms heeft ze er 4 uur tussen. meestal komt ze rond 22u een keer, en dan om de 3u...dus van doorslapen is nog geen sprake hier...het is wel zo dat ze dan wel direct weer wil gaan slapen na het voeden, ze blijft niet "najammeren"..
heb van horen zeggen dat babytjes na de 6 weken wat langer tussen de voedingen gaan krijgen...wat ik wel veel hoor is dat babytjes van rond de 3maanden op 5 voedingen zitten(ook op verzoek...) dus dan zit er wel doorslapen bij denk ik...
succes!!
groetjes van mama van Bente

hoi Debby,

onze zoon kreeg de 1ste 6 maanden uitsluitend bv en sliep vanaf 10 weken door. D.w.z. van 12 tot 6. Maar dit was al heerlijk! Daarna steeds iets eerder geprobeerd om de laatste voeding te geven. Vanaf een maand of 4 sliep hij van 11 tot half 7.

Veel succes en geniet van je kids en het bv geven!

Hallo,

Jente sliep vanaf ongeveer 8 weken van 23.00 tot 7.00
en vanaf 3 maanden van 21.00 tot 8.00.
Hij krijgt ook volledige borstvoeding, heb gelukkig dus geen last van het feit dat het wel eens lichtverteerbaar kan zijn.

Hoop dat die kleine van jou het ook zo gaat doen want het is heerlijk.

Groetjes Fennie en Jente (4 maanden)

Hai Debby,

ook ik heb het geluk dat mijn zoontje doorslaapt. Hij is nu 22 weken en slaapt al sinds 10 weken 99% van de nachten door. Hij krijgt volledige borstvoeding.

Er zijn echter ook kindjes die 's nachts om een voeding blijven vragen. Er is met bv geen garantie, helaas. Je kan nu eenmaal geen extra schepjes toevoegen, alhoewel er meer calorieen zitten in je avondvoeding dan in welke kv dan ook. Als je meer vragen hebt, moet je maar eens op www.borstvoedingsforum.nl (let op de tussen-s-) kijken. Daar lezen ook wel eens contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk mee. Die contactpersonen kan je trouwens ook bellen voor gratis advies. Heel fijn!

Succes en geniet ervan!

Hoi,

Mijn advies is om er niet te veel bij stil te staan en zeker niet te vergelijken met anderen. Doorslapen niet als doel zien bijvoorbeeld. Ik heb dat wel gedaan en werd er erg gespannen van. Ging aan de bv twijfelen enzo.

Elk kindje is weer anders. Esma slaapt wisselend. Soms periodes langere rukken en dan weer een tijdje niet. Je kindje heeft je nodig, bv of niet. Ook met kv kunnen kindjes onrustig zijn snachts om allerlei redenen.

succes met de bv, geniet ervan  en kom eens kijken op het borstvoedingsforum.

groetjes,

Hi,

Ik heb hier een iets mindere mededeling voor je. Want onze kerel wordt morgen 6 maanden en slaapt nog niet door. Even voor de duidelijkheid, ik geef nog borstvoeding. Nu ik begin met fruithapjes en  een avondprak begint hij langer door te slapen. Hij laat nu 's avonds 6 uur tussen de voeding en 's nachts ook. Maar hij komt 's nachts nog wel. Maar vind het nu niet heel erg. Lekker knus en warm, tegen me aan. Soms val ik met hem weer in slaap.

Helaas kun je daar zelf weinig aan veranderen. Ik heb het geprobeerd met rijstebloem door laatste voeding en dat heeft niet gewerkt. Dus helaas was dat niet ons wondermiddel. Maar ben nu al superblij dat hij 's avonds weer slaapt en 's nachts ook langer.

Hij heeft een periode gehad dat hij 's avonds heel vaak wakker was en 's nachts ook 4, 5 keer. En dan ben je op den duur echt gebroken. Maar goed zover ben jij nog lang niet.

Geniet ervan! Borstvoeden is zo heerlijk! Tenminste dat vinden wij (mijn kleintje en ik)!
En mijn man vindt het ook wel makkelijk. Want die hoeft er 's nachts nooit uit. Krijgt de kleine dan toch niet stil. Want die wil alleen bij mama zijn.

Groetjes

Hoi allemaal!

Goh, fijn dat er zoveel kindjes al vroeg de nacht doorslapen! Dat herken ik dus niet... Ik heb mijn 1e 10 maanden bv gegeven en met 6 maanden sliep ze nog niet door. Dat begon me wel op te breken. Op een gegeven moment dacht ik (ze werd steeds rond hetzelfde tijdstip wakker), ik geef haar niet meer de borst, maar als ze weer wakker wordt, even knuffelen en terugleggen. En dat werkte! Na een paar nachtjes werd ze helemaal niet meer wakker! Het zal na zo'n lange poos ook wel een soort gewenning voor haar zijn geworden, dat wakker worden. Ik merkte namelijk ook dat ze snachts steeds minder dronk en het dus eigenlijk ook niet echt meer nodig had. Maar goed, ik zou er dus wat hier ook wordt gezegd, niet al te veel aan denken, dat frustreert ws alleen maar. Ik dacht ook in het begin dat (bijna) alle baby's met 13 weken echt wel door zouden slapen, haha, had ik het mooi even mis! Was meer hoop dan werkelijkheid. Geniet ervan allemaal!

Liefs, Mimi

Terug
Bovenaan