Doorslapen en Borstvoeding?

Dag meiden,
Ik heb een vraagje wanneer jullie kindjes gingen doorslapen en dan met name de kindjes die borstvoeding krijgen.
Onze 1e zoon kreeg namelijk flesjes en sliep door met 9 wkn, onze 2 krijgt volledige BV en nu weet ik dat dit lichter verteerbaar is het het doorslapen waarschijnlijk langer duurt.

Klopt dit, ben gewoon benieuwd. Hij is nu pas 5 weken, dus dat doorslapen zal nog wel een heel tijdje op zich laten wachten ;-)
Grt
Debby mama van fedde 06-11-06 en seegert 14-08-04

Hallo,
Onze dochter van 10 weken krijgt ook volledige borstvoeding en slaapt nog niet door. Sterker nog, meestal komt ze nog twee keer per nacht. Ik moet er wel bij vertellen dat Tessa te vroeg geboren is (een maand). Ze weegt nu ongeveer 5 kg en zou dus nu om de vier uur mogen komen, maar ze komt nog om de drie (of vaker). Op het CB zeiden ze dat dat niet erg is, zolang ik het maar vol kan houden.
Gelukkig is het onze eerste en kan ik dus ook wat makkelijker overdag een tukkie doen.

Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hoi,

Mijn dochter is nu 3,5 week oud. De eerste twee weken kwam ze meestal 2 keer per nacht. Vanaf de derde week zat er ineens meer tijd tussen de voeding 's avonds laat (rond half 12) en de eerste de volgende dag (4 uur/half 5). Na een paar dagen werd dit soms nog later. Ik probeer nu elke avond zo uit te komen dat ze de laatste voeding rond half 12/12 uur krijgt en dan slaapt ze meestal lekker lang door. Vanmorgen was het zelfs pas kwart over 6! (dus heb ruim 5 uur acher elkaar kunnen slapen!) Vaak ligt ze dan ook nog niet eens te huilen, maar wel al wat geluidjes te maken (ze slaapt nog bij ons op de kamer), dus als ik haar pak is ze wel bijna meteen wakker. Vraag me af wat ze zou doen als ik haar laat liggen...
Ik zit nu op 7 voedingen per dag (eerste twee weken meestal 8, maar soms ook wel 10 per dag). Overdag probeer ik haar wel ongeveer elke 3 uur een voeding te geven, anders haal ik de 7 voedingen per dag misschien niet eens. Soms zit er maar 2 uur tussen, maar het komt ook elke dag wel een of twee keer voor dat er langer dan 3 uur tussen zit. Soms laat ik haar dan nog wel even liggen, maar dan slaapt ze soms een uur later nog! Dan maak ik haar toch maar wakker voor een voeding.
Ik vraag me af wat ze zou doen als ik elke keer wacht met een voeding tot ze zelf wakker wordt. Volgende week eerste controle op cb. Zal eens vragen of ik dat mag uitproberen. Ben namelijk bang dat ik dan nog maar op 6 voedingen uitkom en weet niet of dat genoeg is. Ze is nog maar 3,5 week!

Karin, mama van Hannah (20 nov 2006)

Hé!

Vlinder is nu 6,5 week oud en krijgt borstvoeding.
Tussen de laatste avondvoeding en de eerste ochtendvoeding zit meestal 7 a 8 uur. Dit is al een tijdje zo.
Wel lekker dus.
Succes!

Groetjes, Kar (mamma van Vlinder)

Hoi, mijn dochtertje Eilish is nu bijna 11 weken en sinds een week slaapt ze 'snachts door van af 12 uur/half 1 tot ongeveer 8 uur.
Verder komt ze overdag om de 3,5 uur en 's avonds iets vaker.
En dit alles bij volledige borstvoeding.

groetjes Manuela

hoi

ik ben 14 oktober bevallen van onze zoon

ik geef hem volledig borstvoeding , maar ik geef het per flesje omdat hij de eerste week veel uraten in zijn urine had en we zeker wouden zijn hoeveel hij binnen krijgt
ik kolf nu 5 keer op een dag af
voordeel is dat me vriend het ook kan geven hahahahah en ik kan   rusten of dagje weg kan
de kleine slaapt sinds hij twee weken oud is   hele nachten door , hij kreeg eerst zijn laatste fles om 23.00 en kwam pas om 07.00 weer
nu   hij twee maanden is   krijgt hij zijn fles als laatste om 21.30 en slaapt door tot 06.30    

hij zit nu op 150cc per fles , soms hoeft hij niet alles maar ja ik geef wat hij vraagt zolang hij maar niet minder vraagt dan 5 voedingen gaat het goed

sochtends heeft hij extra honger en   neemt hij   soms geen genoegen met 150 en heeft hij dan 200  

misschien is kolven ook een oplossing voor je   ?

groetjes nadine

ps overdag slaapt hij met een verlichte kamer   en snachts na zijn laatste voeding is het echt donker in zijn kamer zodat hij aan leerd dat het verschil maakt tussen nacht en dag .
overdag is hij na zijn fles gemiddeld een uurtje wakker   en spelen we wat of hij ligt lekker te rommelen in de box zodat ik me huishouden kan doen aangezien we er eentje van drie   rond hebben lopen en er eentje op school zit

groetjes nadine

Terug
Bovenaan