Doorslapen en voeding

<p>Mijn kleine meid van 4 1/2 maand slaapt sinds kort vanaf 22.15 tot 10.00 in de ochtend ong door. Alleen sinds vandaag merk ik dat dit om de dag is. De ene nacht komt ze na haar flesje van 22.00  rond 5u en de andere nacht slaapt ze door tot 10.00. Als ze dan wakker wordt(na een hele nacht) drinkt ze een fles van 180+6 een half uur later 1 van 150+5.</p><p> Als ik ga rekenen komt ze dan op beide dagen rond 11.00 uit op 360 ong, uit. Het lijkt dus alsof ze de ene nacht het flesje niet nodig heeft omdat ze dan in de nacht ervoor haar nachtvoeding heeft gehad en daardoor over die 24uur daarna verdeeld genoeg heeft gehad om de nacht erop dus een nacht door te slapen(als het nog te volgen is allemaal hoor?) Als ze die nacht dan door heeft geslapen en de ochtend erna wakker wordt drinkt ze 360 in een uur waardoor ze daarna wat langer slaapt en zo overdag minder binnen krijgt. Waardoor ze die nacht dus wel komt voor een voeding.  </p><p>Nu is mijn vraag hoe zou ik kunnen zorgen dat ze uitgerust genoeg is dat ze overdag genoeg drinkt om die nacht te kunnen pakken. Opstaan is niet erg maar blijven liggen is lekkerder aangezien ik alles in mn eentje doe en overdag ook online lessen volg dus niet veel extra slaap kan pakken.   Alvast heel erg bedankt voor t de tijd nemen dit alles te lezen en hopelijk mee te denken! Groetjes mama en kleine meid ?</p>
 
Wat is dat een lekker idee he? Om na al die tijd weer structureel door te kunnen slapen. Zeker als je het alleen doet allemaal. Maar ik denk persoonlijk wel dat je dat voorlopig nog even los moet laten. Doorslapen komt in periodes, en is de ene nacht wel en de andere nacht niet. En dat is ook nog naast dingen als tandjes, ziek, verlatingsangst of nachtmerries straks. Het loopt gewoon zoals het loopt. 
Wat me wel opvalt is dat je kindje best wel laat gaat slapen en dan ook laat wakker is in de ochtend. Werkt dat ritme voor jou goed? Dan is het prima hoor. De meeste kindjes worden ergens rond 6 a 7 uur wel wakker. En gaan op die leeftijd dan wel vrij snel weer naar bed. Rond die tijd ging de mijne het 3 slaapjes schema volgen. En dan had je flessen 7/11/15/19/22.30. pas rond 5 a 6 mnd ging ze vaker doorslapen tussen de late voeding en de ochtend. En vanaf 8 mnd van 7.30 tot 6. Maar ze is nu 11 mnd en wordt de helft van de nachten nog steeds wakker om t een of ander. En soms is de ochtend om 5 uur al. En andere zeldzame keren om een luxe 7 uur pas. Je went eraan. Ik vind het nu makkelijker dan de eerste maanden. Zeker omdat er geen voedingen snachts meer zijn. 
Doe gewoon wat voor jullie beiden werkt, en accepteer dat niet elke dag/nacht hetzelfde loopt. Zowel voor voeding als voor slapen.
 
 
Terug
Bovenaan