Doorslapen! goed nieuws voor iederen die de hoop al heeft opgegeven!

A

Anoniem

Guest
Hai mama's en kids (en papa's),

Al weer even geleden dat ik geschreven heb maar heb nu goed nieuws! Isa slaapt sinds ruim 2 weken door! Yeaaaaahhhhhhh!!!

Ik was het nachtbraken (nog steeds 1, 2, of 3 keer per nacht wakker) zó zat dat ik er nu echt eens iets aan wilde doen. Ik heb het boekje "Kinderen met slaapproblemen"  (van Ruttien Schregardus) gelezen en wat me daarin opviel was dat het begon met adviezen voor overdag! Daar had ik in geen boek over gelezen!
Die adviezen zijn we dus gaan toepassen. De belangrijkste was wel een vast ritme. Wij deden alles altijd al wel in dezelfde volgorde maar niet op vaste tijdstippen. Met name in de  slaapmomenten overdag zat dagelijks variatie; ik legde Isa in bed op het moment dat ze moeheidstekenen begon te vertonen.
Ik ben toen begonnen met Isa om 09.00 u in bed te leggen (ze is namelijk om 06.00u 's ochtends wakker!!) en 's middags tussen 13.30 en 13.00 u. Zo weet Isa waar ze aan toe is en mama ook. Hier doet Isa het heel erg goed op.
Een ander advies uit het boekje was dat je de kleine 's avonds voor het naar bed gaan alles geeft wat je haar/hem 's nachts bij het wakker worden altijd gewend was te geven. Dat was bij Isa dus iets te drinken. Nadat ik tijdens één van de "oude" nachten
Isa's maagje ook hoorde knorren (ze eet momenteel haar avondeten erg slecht) dacht ik dat ze wel eens 's nachts van de honger wakker zou kunnen worden.
Dus ben ik begonnen met het geven van een pyamapapje (ga ik nog een item over schrijven zometeen) een half uurtje voor we met Isa naar boven gaan voor bad en bed. Die 200 cc drinkt ze helemaal op!

Sinds die tijd gaan de nachten goed! Nog wel steeds tussen 06.00 u en 06.30 u wakker 's ochtends maar 's nachts hoef ik er niet meer voor haar uit. En áls ik haar al een keertje hoor 's nachts dan laat ik haar pruttelen en valt ze 9/10 x weer lekker in slaap.

Jullie snappen wel dat wij hier errug blij zijn! Het vrij strakke ritme doet Isa ook zichtbaar goed.

En dat na ruim een jaar geen enkele nacht te hebben doorgeslapen!!!

Dus mama's met soortgelijke ervaringen! Er is hoop!!!
En het boekje is echt een aanrader!

Grtz. Poppetje71 mv Isa (13 mnd)

Jemig meid, wat fijn om te lezen!!
Wat zullen jullie blij zijn zeg!
Enne,,,,leuk dat je er weer bent hoor

Liefs Annet

Wat fijn dat Isa nu doorslaapt!
Wieteke helaas nog niet altijd (toevallig vannacht van 23.00 u - 6.00 uur, maar dat is een zeldzaamheid).
Misschien ga ik het boekje ook wel eens lezen, maar Wieteke gaat altijd al op vaste tijden overdag naar bed (altijd rond 9.00 uur en rond 13.30 uur), dus daar valt weinig aan te veranderen. En de borst die ze 's nachts krijgt, kan ik nu eenmaal niet voor haar slapen gaan al geven.
Ik zit zelf te twijfelen of ze misschien naar 1 slaapje overdag toegaat. Op dit moment redt ze dat nog niet iedere dag, maar soms ligt ze 's middags echt anderhalf uur te kletsen in bed in plaats van te slapen (zo ook gisteren). En de nacht erna slaapt ze wel heel goed. Maar goed, vanmorgen was ze echt weer heel moe en nu ligt ze dus alweer lekker te slapen.
OK, beetje warrig verhaal geworden, maar wie weet kan ik nog wat tips uit het boekje halen. Maar eens achteraan.

Geniet in ieder geval van je nachtrust!

Groetjes,
Geeske & Wieteke

Hoi

Het klopt wel hoor je verhaal.
Chris sliep altijd keurig. Op vakantie twee weken was al het ritme weg of anders.
Sinds dien...elke nacht wakker. Brullen en een fles willen.

Nu thuis probeer ik weer in het ritme te komen en ik merk dat hij inderdaad weer rustiger gaat slapen.
Volgende week begint school weer, dus dan is er echt een heel strak ritme in huis.
Ik hoop dat het dan helemaal weer terug bij het oude is.
maar ik geloof wel in deze manier hoor. De 3 R-en werken volgens mij nog steeds heel goed.

groetjes Pas

Wat fijn om te horen zeg!

En wat betreft dat vaste ritme, ook overdag. Voor Lukas werkt dat ook wonderen. HIj sliep overdag altijd erg slecht. Gemiddeld twee keer een half uur of zo. Maar sinds een paar maanden gaat hij ook op vaste tijden naar bed. In de ochtend slaapt hij vaak anderhalf uur en de middag nu 3/4 kwartier. Echt een verademing!

O en je payama papje. Waarom probeer je niet een gewone fles melk? Of lekkere volle yoghurt?

Annemieke

Jeuj! Er is dus hoop haha. Ik mag eigenlijk niet klagen. Tyche heeft altijd doorgeslapen. Ook wel ooit een tijdje een nacht niet hoor maar oke...
Alleen sinds we terug zijn van vakantie... een ramp!
Ik ga het vaste ritme toch eens toepassen....
Groetjes Kirsten en hiep hoera voor Isa... die doorslaapt

Hehe, wat een opluchting voor jullie zeg! Uit ervaring met mijn oudste weet ik dat gebroken nachten, zo lang achter elkaar, funest zijn voor je gesteldheid... Jij zult je inmiddels ook wel veel beter voelen toch?

Echt heel fijn dat het boek geholpen heeft!! Geniet van de nachtrust dan maar

Groetjes
Susan

Tjeetje, een jaar lang s'nachts je bed uit moeten, ik heb echt bewondering voor je, was al 100x gek geworden.
Super dat het werkt!!!

gr
Marielle

Terug
Bovenaan