Doorslapen. Hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik meld me niet zo vaak op het forum maar lees vaak wel mee.
Mijn zoontje van 10 maanden slaapt niet door en ben het eigenlijk een beetje beu om er telkens uit te moeten. Zo'n 1 x in de 2 maanden slaapt hij door maar doen dan niks anders dan normaal. Dus geen extra eten of iets dergelijks. Hij krijgt voor ons slapen gaan 1 flesje   (23.00 uur) en wordt dan om 2 uur weer wakker waarna hij een flesje krijgt. Wat hebben jullie gedaan lucky mama's?

Hoi,

Sorry maar wij hebben er niets voor gedaan. Lucas slaapt vanaf 8 weken hele nachten door van 22.30 tot 6.00 uur. Dus we hebben echt geluk inderdaad.
Ik heb weleens gehoord dat je een baby die ouder is en dan bedoeling ouder dan 6 maanden kan laten wennen aan de nachtfles. Dat is eigenlijk hetzelfde  als volwassen mensen die 's nachts wakker worden omdat ze honger hebben omdat ze vaker 's nachts eten. Volgens mij moet je dat op een gegeven  moment afleren en dus geen fles  's nachts meer geven. Dat is de eerste dagen zwaar, maar het schijnt wel te helpen.
Maar je kunt  dit het beste even navragen bij het cb, want ik heb het maar van horen zeggen.  
Succes en ik hoop  dat  je meer nachtrust krijgt.  

Hallo,

Even een vraagje? Moet je hem wakker maken voor de voeding van 23.00 uur?
Dat deden wij eerst ook bij onze zoon, maar blijkbaar 'stoorde' we hem dan in zijn lange slaap. Toen we die fles weg lieten, sliep hij ineens de hele nacht door.

En anders sluit ik me bij mijn voorganger aan. Het zal een paar nachten erg lastig zijn, maar geen eten meer geven het 's nachts en gewoon 'even' laten huilen. Het is anders zo'n patroon waar hij aan gewend is.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

Groetjes, Karin

Ook ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Ten eerste heeft een kindje van zo oud denk ik idd die fles van 23 uur niet meer nodig, en dan zeker die van 2 uur 's nachts niet meer. Je went hem natuurlijk zo zelf aan dat ie wakker word.. Hij moet nu gewoon leren dat ie, als ie 's nachts wakker word, gewoon weer lekker gaat slapen. Je zult het idd een paar nachten wat zwaar krijgen maar als je even doorbikkelt zal het het wel waard zijn denk ik..
En dat over die lange slaap die je als het ware verstoord als je hem wakker maakt, ik denk ook dat dat helemaal klopt ja!! Zou hem dus zeker niet wakker maken om 23 uur..
Misschien bij zijn flesje van 19 of 20 uur een beetje rijstebloem en laat hem dan maar heerlijk doorknorren..
Succes! Gr. Anne-Marie

Wij geven onze dochter nu bijna 7 maanden oud om 22.30 uur ook nog een fles. Dit omdat we dit heerlijk vinden met ons 3tjes in het grote bed en lekker knuffelen.

wel doen we er nutrix in. Eigenlijk al vanaf het begin en ze sliep met 7 weken door.

Volgens het cb heeft zie die fles niet nodig, maar wij hebben een week lang die fles laten vallen en we kregen weer nachtvoedingen :S

Aangezien mijn man er elke dag om 5.00 uit moet, zijn wij toch weer gewoon die late fles gaan geven.

Moet er wel bij zeggen dat ze de laatste fles wel wil en schoon op gaat. Ze is dan ook altijd goed wakker.

Wat een ander ervan vindt, maakt ons niets uit. Dit werkt voor ons en de kleine meid. Daarbij ben ik weer 10 weken zwanger, dus ik heb de slaap helemaal hard nodig nu. Gewoon lekker je eigen gevoel volgen ;)

xxx Nienke

ik ben niet het type van laat maar huilen, dan lig ik zelf de hele nacht wakker, man en ander kind opeens wakker. geen zin in. ik geef luuk gewoon 's nachts een fles melk, en het zal vanzelf wel een keer ophouden. luuk is bijna 8 mnd.ik moet wel zeggen: de flesmaken en geven kost mij  15 minuten..

Hoi,

Op advies van de kinderarts hebben wij onze kleine een nacht laten huilen (was een half uur jammeren en een kwartier krijsen) daarna was het stil.....heeeeeel stil. Ik na een kwartier weer kijken, lag meneer prinsheerlijk weer te slapen. Ben ik daarvoor al die tijd uit m'n bed gegaan....
Nou ja. Sindsdien slaapt 'ie heerlijk door.

Verder moet je denk ik je eigen gevoel volgen, maar zonder die kinderarts hadden wij die beslissing op dat moment niet genomen. Ik dacht uiteindelijk. Oké....ik probeer het 1 week en dan ga ik er gewoon weer uit. Dat bleek niet eens nodig.

Groetjes Lynn

Terug
Bovenaan