doorslapen, hoe gaat dat.....

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar als je kindje door slaapt ´s nachts betekent dat dan dat het overdag minder lang slaapt.
Ik heb een dochtertje van 7 weken en twee keer heeft ze doorgeslapen, maar nu komt ze   weerzes keer per dag bv 04.00-08.00-12.00-16.00-20.00-0.00
Hoe werkt dit? Of gaat het vanzelf'?

Groetjes
 
Hi,

Ik vind zes keer per dag voeding echt niet gek hoor! Om de vier uur is heel mooi voor een kindje van zeven weken.....Ze hebben de hoeveelheid voeding echt nog wel nodig. Ik weet niet of je borst of flesvoeding geeft, maar mijn dochter komt ook vaker overdag als ze 's nachts doorslaapt..... (nou heeft ze dat een week of vier gedaan.... maar sinds dat ze 15 weken is, dus niet meer.....) Ik geef borstvoeding en ik merk duidelijk dat als ze de nachten gaat doorhalen, dat ze dan 's avonds vaker gaat clusteren... als het ware een voorraadje aanleggen voor de nacht.

De late voeding laten ze eigenlijk vanzelf een keer vallen.... Je mag met flesvoeding bij een bepaald gewicht weer wat meer in de flessen doen, en meestal vervalt dan vrij snel de laatste voeding....

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan