doorslapen ?? hoe moet ik dat doen??

Mijn mannetje is nu 8 weken. Krijgt op het moment 5 flessen voeding van 160 cc.
De tijden zijn: 03.00   7.00   11.00   15.00   19.00.

Ik heb geprobeert om hem om 23.00 uur wakker te maken voor de fles. Met als resultaat dat hij om 04.00 uur komt. Als ik hem niet wakker maak om 23.00 uur dan slaapt hij ook tot 03.00 uur.

Kreeg van het cb al op mijn kop dat tie 6 flessen voeding kreeg.
Zoals jullie zien kan hij wel zijn uurtjes maken met slapen maar niet in de nacht.

Wie o wie heeft voor mijn tips?

angs

Mijn eerste tip is om niet altijd feilloos aan te nemen wat het cb zegt. Dat heb ik zelf ook niet gedaan (en nog niet) en dat bevalt me prima. Ik heb het idee dat ze altijd wel iets te mekkeren hebben. Je hebt zelf toch de beste kijk op wat je eigen kindje nodig heeft en wat ie wil.
Heb je al geprobeerd om de laatste voeding wat meer te geven? en in de nacht wat minder. Op die manier kan je kindje langzaam wennen om 's nachts niet meer te eten. Zo hebben wij het ook gedaan.

Succes ermee.

Groetjes Eftelaar

Acht weken is nog wat vroeg om al door te slapen. Dat wakker maken om 23:00 werkte bij mijn kinderen ook niet. Ik denk dat je gewoon wat geduld moet hebben en dan zal je zien dat de nachtvoeding steeeds naar een later tijdstip verschuift. Nu is het drie uur, dan vier uur totdat het uiteindelijk zeven uur s'ochtends is. Bij het ene kind gaat dat snel bij het andere langzaam.
Nog een tip is, ga zelf op tijd naar bed. Als je om 9 uur gaat slapen, heb je toch zes uur achterelkaar nachtrust. Ik zal je zeggen, dat is meer dan menig jonge ouder krijgt!
Ivy

mijn zoontje begon met 10 weken door te slapen. Toen hij nog 6 weken was,    sliep hij 3   uurtjes (viel na de fles gelijk in slaap). Ik heb hem met 6 weken in de bakerzak laten slapen ( besteld op www.bakerzak.nl) en merkte de eerste dag al resultaat.  Hij sliep de eerste dag al  5 uurtjes onafgebroken door. Met 10 weken heb ik de 6 x flesvoeding a 150 cc verandert in 4 x 180 en dit bevalt ook prima. Hij is nu 12 weken en geef hem zijn laatste voeding  ( 4x 180 ) tussen   20:30 - 21:00 ,  stop hem tussen 22:00 - 22:30 in bed  en hij wordt wakker tussen 06:00 - 07:00.   Hij slaapt dus wel soms 9 uur achter elkaar.

Ik ben zeer tevreden met de bakerzak en kan je deze dus met een gerust hart adviseren.

Succes.

Nomidia

Wat een onzin dat je ventje geen 6 voedingen zou mogen krijgen. Bij mij op het cb zijn ze juist heel relaxed over de voedingen. Mijn kereltje is nu 13 weken en slaapt sinds 10 weken door. Hij kreeg tot dan ook 6 voedingen. Nu krijgt hij er 5, omdat hij doorslaapt. Toen hij nog 's nachts kwam gaven we geen late avondfles (we kregen hem gewoon niet wakker). Hij ging dan om 19.00 uur slapen en sliep door tot 3.00-4.00 uur. Nu geven we zijn laatste fles rond 20.15 uur en daarna gaat hij naar bed, rond 7.00 uur wordt hij weer wakker. Het gebeurde opeens dat hij doorsliep (mama en papa lagen natuurlijk een aantal nachten te wachten van wanneer komt hij nou....).
Elk kind is anders en ik zou me niet te veel aantrekken over wat ze op het cb zeggen (als ze zo moeilijk doen) en ook niet precies over wat op de pakken voeding staat. Daar maakte ik me zo druk over, maar toen ik een lijst kreeg van het cb met voedingtips was ik gerustgesteld.

Hoi,

Ik wil je niet aanvallen maar waarom moet een baby van 8 weken al doorslapen? Het is heel normaal dat ze 's nachts nog voor een voeding komen. Als hij het niet meer nodig heeft slaapt hij vanzelf wel door.

Op den duur zul je merken dat hij 's nachts steeds minder en korter drinkt en dan zelfs helemaal niet meer wakker wordt.

Hou het nog even vol, hij gaat vanzelf een keer doorslapen. De één echter eerder dan de ander. Geen enkele baby is met een andere te vergelijken.

En het cb: luister maar naar je eigen gevoel, wij noemen het al: consternatie bureau

Groetjes Petra

Mijn kereltje slaapt al sinds week 6 of 7 door denk ik. Thomas is nu 11 weken en krijgt 5 flessen van 200 cc. Hier op het cbdoen ze  er niet zo moeilijk over, en al helemaal niet als ik nog maar eens uitleg dat ons manneke een geboortegewicht van 4510 had en dat dan een boel van hun "regeltjes" al buiten de boot vallen. Flestijden zijn 08-12-16-19-23 uur. Eerst kwam hij nog om 03:00 en daarna ging het vanzelf door per ongeveer 3 kwartier per nacht extra slaap. En inmiddels moet ik hem om 08:00 wakker maken voor zijn flesje  

Terug
Bovenaan