Doorslapen, laatste fles

Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig. Onze dochter is bijna 12 weken en is vanwege verborgen reflux altijd al een slechte slaper geweest. Sinds kort laten we haar op haar buik slapen dit gaat beter.

We laten haar in haar eigen bedje slapen, maar standaard na 30 minuten wordt ze wakker en huilt ze even, ik geef haar dan haar speentje en dan slaapt ze meestal vrij snel weer in.
Als ze bij ons in bed ligt (naast me) dan slaapt ze vaak langer en dieper net alsof ze me nodig heeft dan.

Het enige probleem is de nacht, ze slaapt niet door. Ze krijgt 5 flessen van 180cc.
Om 07.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 uur. Toch wordt ze dan standaard rond 04.00 uur wakker.

Als ik de laatste fles van 23.00 uur oversla, dan slaapt ze vaak van 20.00-04.00 uur achter elkaar.
Wat is wijsheid met de tijdstippen en hoe krijg ik haar in het ritme dat ze van 23.00-07.00 uur doorslaapt?

Het opstaan iedere nacht breekt me op. Help!

Als ze toch doorslaapt na 20:00 uur zou ik de fles van 23:00 uur niet meer geven. En een baby in een ideale ritme krijgen is moeilijk. Se geven zelf ook heel goed aan wat ze willen. Ik heb zelf een zoontje van 6 maanden bij ons is de ritme ver te zoeken. Elke dag word hij een andere tijdstip wakker en dat bepaalt de dag. 

Je zou eens kunnen proberen om in de laatste fles 3 theelepels rijstebloem te doen. Dit schijnt wat zwaarder op de maag te liggen waardoor ze langer een voldaan gevoel hebben.
Het zou ook zomaar kunnen dat het helemaal niet helpt hoor, onze dochter wordt ook gewoon nog om dezelfde tijd wakker, maar niet geschoten is altijd mis ;-)

Mag dat al vanaf 12 weken? Is dat dan niet wat vroeg? Ze drinkt goed 5x 180 cc per fles (ze drinkt bijna alle flessen leeg alleen die van 15.00 uur vaak nog 60 cc over). De 5e fles geven we nu rond 04.00 uur (om 23.00 uur krijgt ze geen fles dan slaapt ze heel vast). 

Officieel mag het pas v.a. 4 maand staat er op het pak, maar heel veel mensen doen het al eerder ;-)
Je zou ook eerst gewoon 1 theelepeltje kunnen proberen om te kijken hoe ze er op reageert, dat hebben wij ook gedaan. Eerst werd ze er alleen maar eerder wakker van, toen hebben we het een paar week niet gedaan en zijn we afgelopen week weer begonnen en nu slaapt ze tot 6/7 uur als we de laatste fles om 22:00 uur doen.

Terug
Bovenaan