doorslapen lukt niet

hallo.

ik heb best een groot probleem.
ik heb een zoon van een jaar en hij komt snachts nog steeds.
ik geef hem dan een fles van 100 omdat als ik dat niet doe dan is die klaar wakker en dan gaat hij ook echt niet meer slapen.
ik wil daar vanaf en dat hij gewoon doorslaapt want ik moet zeggen het gaat me echt opbreken.
ik laat hem opde dag maar anderhalf uur slapen in de hoop dat ie dan door gaat slapen wat eigenlijk dan zou moeten want hij is dan rond half 7 savonds als kei moe.

wie heeft een tip en kn mij mischien helpen.

hoi manu
ja tip
ik weet het niet meer hoor.
onze zoontje is ook 1 jaar en die staat zo vroeg op. ja ik heb van alles geprobeerd
vroeg naar bed . 7.30 naar bed en wordt hij om1 uur wakker en dan een flesje   en na een   dikke vette half uurtje slaap meneertje weer en weer om 6.30 wakker.
ja   . ik ben zo moe .
en werk 5 dagen
maar ik heb veel geduld   voor me zoontje
dat was het zo een beetje
groetjes mamarafael

Hoi hoi,
Is hij je enige kindje? In dat geval..
Gewoon helemaal cold turkey. Geen fles meer 's nachts!!!
Wij hebben dit precies hetzelfde meegemaakt met onze dochter (inmiddels 2,5).
Als hij goed eet, dan moet hij geen honger hebben 's nachts. Wat je nog kan doen is een fles geven voordat hij gaat slapen. Krijgt onze dochter ook nog steeds.
En als hij wakker wordt, er even naar toe gaan, lichten uit laten. Lekker instoppen, duidelijk lief zeggen dat het nu echt bedtijd is, dat alle kindjes al slapen en dat hij ook lekker gaat slapen. Papa en mama slapen ook en morgen kan je weer lekker spelen. Ze hebben mij toendertijd twee adviezen gegeven:
Het eerste is dus bovenstaand doen en steeds langer tussen de periodes laten. Dus eerst na 10 min, dan na 20 min, dan na een half uur enz. En steeds minder zeggen. Dus op een gegeven moment nog wel even onderstoppen, maar niks meer zeggen.
En het tweede is: Er naartoe om uit te sluiten dat er niks aan de hand is (boertje, snotneus, volle luier, ziek enz. Is dat niet het geval, dan weer duidelijk zijn en als hij dan gaat huilen, laten huilen. Hij moet weten dat er 's nachts niets te halen valt. En dat hij zéker geen flesje krijgt of iets anders om maar aandacht van jullie te krijgen. Hij moet weten dat jullie er zijn als hij jullie nodig heeft, dat laat je zien door erheen te gaan als hij begint te huilen. (o ja, niet uit bed tillen! voordat ik het evrgeet haha).
En dan weer weggaan en laten huilen. Ons pittige ding heeft het op een nacht zo bond gemaakt dat ze 5,5 uur VOLhuilde. Dat was wel de druppel voor ons hoor! Toen heb ik haar onder de koude douche gezet met pyama en al. (ze was toen al 2). Daarna was het klaar. Daar is jouw zoontje nog te klein voor, maar even om aan te geven dat ze echt alles uit de kast gaan halen om hun zin te krijgen. Mijn dochter huilde, schreeuwde, sloeg tegen de muur, overgeven, echt álles! maar we hebben haar laten huilen.
Ondergespuugd bed maak ik wel schoon, tegen het advies van het cb in...
Maar zo huilde ze elke nacht iets minder lang en toen was het klaar. 's Ochtends extra belonen.
We werken nu nog steeds met een stickersysteem, als ze goed slaapt, krijgt ze een sticker, na 7 stickers een cadeautje, dus dat gaat super!
Heel veel sterkte!!! Niks zo slopend als slaapgebrek!
En als je het niet meer weet, bel het cb, wij hebben een paar gesprekken gehad zelfs daar, om na te gaan waarom ze huilde en wat ze dan deed en hoe wij handelden.
Groetjes Judith

Ik ben het helemaal met judith eens...
lijkt me ZEKER niet de makkelijkste oplossing maar wel de beste denk ik..
Ik kan me heel goed voorstellen dat die fles er nou eenmaal ingeslopen is s'nachts, maar daar zou ik echt mee ophouden!
Op die leeftijd hebben ze dat (normaal gesproken) echt niet meer nodig, en ik zou dan inderdaad een fles geven voor het slapen gaan (evt een papfles).
Minder slapen overdag werkt volgens veel mensen ook niet, omdat ze dan oververmoeid kunnen raken en hierdoor niet goed kunnen slapen..
Ik zou het echt eens proberen,kijk goed wanneer je ermee begint (weekend ofzo, liefst natuurlijk als eventueel je partner ook vrij heeft!) en dan is het even een paar nachten heeel zwaar maar dan zijn jullie er wel van af als het goed is!
Ik denk dat het voor hem ook gewoon een gewende is geworden, dat hij ook snachts aandacht krijgt en een fles,eigenlijk net zoals overdag. Maar dit moet echt anders hoor, dat hou je echt niet lang vol zo..want een goede nachtrust is zoooo belangrijk!!

Heel veel succes ermee!! En laat je nog eens weten of en wat jullie gaan doen en of het werkt??!

Heey,

Ik had het probleem ook, mijn dochter was toen 1,5 jaar en was het zat dat ze iedere nacht voor een fles melk kwam, honger kan ze niet hebben want ze at toen normaal en goed..
Ik heb haar laten huilen, ook ben ik niet bij haar geweest.
Eerst had ik vanalles geprobeerd, naar haar toe gaan, om de 10 minuten, lampje op haar kamer, deur open enz enz.. maar niks hielp

De eerste nacht heeft ze 6 uur gehuild en gegilt,
de 2de nacht heeft ze 4 uur gehuild en gegilt,
de 3de nacht heeft ze 2 uur gegilt en gehuild en daarna was het over,
ze sliep de nachten door.

Ik vond het vreselijk, zodra lieke begon te huilen snachts ben ik naar beneden gegaan en heb gecomputerd en tv gekeken, haar gehuil ging bij mij door merg en been.
Zat 3 nachten beneden te huilen en voelde mij een slechte moeder.
Ik heb mijn vriendin 4 x gebeld snachts met de mededeling dat ik naar haar toe ging omdat ze zo tekeer ging.
Mijn vriendin kalmeerde mij en zei dat ik door moest zetten.
Met moeite heb ik dat toch gedaan, en gelukkig met een goed resultaat.

sterkte liefs simone

Hoi,

Ik ben bang dat het inderdaad de cold turkey voor je wordt. Bij ons is het net zo gegaan als bovenstaande schrijfster vertelt. Onze dochter heeft tot 11mnd nog een BV in de nacht gehad. Op die leeftijd is melk in de nacht niet meer nodig en is het pure gewenning dat ze 's nachts wat krijgen.
Bij ons was het huilen iets minder lang de eerste nacht twee uur en de tweede nacht nog 20 minuten en de derde nacht sliep ze door. Ook wij zijn niet meer naar haar toe gegaan maar hebben haar  gewoon laten brullen. Ik was erg bang dat onze zoon er wakker van zou worden maar die heeft beide nachten heerlijk doorgeslapen.
Tip. begin er aan als  je iets uitgerust bent.

Sterkte

Groetjes Marian

bedankt voor julie reactie.

ja het is me eerste kindje en ik heb een hoop gedult en ben zeer consucent.
mijn man kan er niet tegen als ie zo ligt te huilen en dan krijgen wij ook nog eens ruzie.
ik   ga julie tip opvolgen en hoop dat het gaat lukken.
ik denk als ik gewoon door zet dat het toch een keer moet lukken.

groetjes manu22

Hoi Manu22,
Het zelfde probleem had ik een beetje met mijn dochtertje (ze is wel iets jonger, 6mnd). Ze kwam ook elke nacht nog voor een voeding. Op dat moment dacht ik ook dat ze honger had omdat haar maagje knorde als ze het flesje kreeg. Maar ze kon eigenlijk helemaal geen honger hebben. Het cb gaf me voorbeelden als: "drink zelf 's nachts maar een wat, dan knort je maag ook" en "als je zelf elke nacht een beschuitje gaat eten dan wordt je na een week ook elke nacht wakker". Dat deed mij de ogen openen. Want wat ze zeiden was natuurlijk waar! Het cb gaf mij de volgende methode:
* als ze 's nachts gaat huilen, dan ernaartoe om luier te checken (wel in bedje) etc. een kusje en knuffeltje/speentje geven, en dan weggaan.
* als ze dan gaat huilen, 20 min.laten huilen om vervolgens (indien nodig) na die 20 min. er weer naartoe te gaan om knuffeltje/speentje te geven.
* stel..ze valt wel in slaap maar ze begint daarna weer, dan niet ernaartoe gaan maar laten huilen (ongeveer 15min.) Na die 15 min. (indien nodig) weer het hele verhaaltje overnieuw.

In 1 nacht was het over! Ze wordt nu wel af en toe wakker voor haar knuffeltje maar ze heeft geen voeding meer nodig om weer in slaap te komen. Ze krijgt nu haar 1e tandje, misschien dat dat de oorzaak is van het af en toe wakker worden.

Ik zag er als een berg tegenop en voelde me verschrikkelijk. Maar eens is het moment aangebroken dat je moet doorpakken. Voor jou en je kindje!

Heel veel succes!
gr.Eveline

Terug
Bovenaan