doorslapen met bv

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Lekker weertje he.

Ik had een vraagje over mijn zoontje van bijna 8 wk geef volledige bv. In totaal 6 hij komt om de 4 uur ongeveer. Dus ook de nacht. Ik heb door totaal geen moeite mee hij heeft het nodig, maar in de nacht drinkt hij erg weinig en is snel tevreden.
Ik heb het idee dat het een gewoonte is om wakker te worden.
Nu hoorde ik dat je als je de laatste bv vervangt door de fles dat ze dan eerder doorslapen
Is dat zo? Wie heeft hier ervaring?

Groetjes gienie

ps: het is niet zo dat hij nu al moet doorslapen hoor!!

Hier heel verschillende ervaringen, ik heb dan ook niet het idee dat het wat uit maakt of je bv of kv geeft, het hangt vaak meer van het kind zelf af...

De eerste sliep op bv na 6 maanden door. De 2e sliep op kv na 14 maanden nog niet door, toen zijn we zelf geleidelijk gestopt met geven. De 3e sliep op bv vanaf 8 weken af en toe en vanaf 12 weken elke nacht door.

Het zou trouwens best kunnen dat je kindje 's nachts gewoon heel effectief drinkt en dan evenveel drinkt als overdag.

Hier (aan de kust) trouwens heerlijk koel weer, zo'n 17   graden...

Hoi gienie,

(heerlijk dat weertje!)

Wat je  misschien ook zo kunnen doen is de laaste fles afgekolfde melk geven, dan drinkt ze waarschijnlijk meer. omdat uit een fles drinken makkelijker gaat, dus heeft ze haar buikje iets langer vol.
Mijn zoon krijgt (altijd)  afgekolfde melk en die was na 6 weken van de nachtvoeding af.
Die kreeg dan zijn laatste fles om 22.00 uur en sliep dan tot 6.00 uur! Heerlijk nachtje dus!

Groetjes Tinymama van Jamie (31-10-2006)

O ja, alleen uit een fles laten drinken als de bv goed gaat. (happen en drinken anders krijg je misschien tepel speen verwarring)

Hoi,

Ik heb niet echt een goede tip voor het doorslapen maar weet door verhalen uit mijn omgeving dat het aan jouw kindje ligt of hij doorslaapt of niet en niet aan bv of kv.
Mijn zoon sliep vanaf 9 weken door en gaf ik bv. Dat is heel snel heb ik gehoord.

Als je niet wilt stoppen met bv geven raad ik je eigenlijk aan om nog niet met kv te gaan beginnen. Je productie raakt van slag (als je die voeding gaat kolven, haal je er minder uit dan jouw kindje) en kan er misschien voor zorgen dat je nooit meer die laatste voeding zelf kan geven...

Misschien kun je eens proberen of het voldoende is om je kindje 's nachts niet te voeden maar even te gaan kijken, een aai over zijn bol, even goed leggen. Ik verschoonde weleens een luier. En dan weer in bedje leggen. Misschien valt ie weer in slaap en was het niet echt honger, maar gewoon even wakker zijn...

Als het je nog niet opbreekt die nachtvoeding zou ik gewoon nog maar even doorgaan, je kindje slaapt vanzelf door...

Succes.

Groetjes,
Daniëlle

Terug
Bovenaan