doorslapen met bv

Hallo allemaal

Wat een weertje he echt genieten zo. Ik had een vraagje.
Ik geef volledige bv aan mijn zoontje van bijna 8 wk.
Hij komt om de 4 uur ook ;snachts. Dus ik zit aan de 6 voedingen. Heb geen klagen dus.
Maar nu hoor ik dat er veel mensen de bv van 's avonds vervangen door fles zodat hij doorslaapt en dus beter verzadigt is dan bij bv. Klopt dit?

Het is niet zo dat ik nu al wil dat hij doorslaapt. Maar 's nachts drinkt hij zo kort aan de borst dat ik denk dat hij dan niet echt honger heeft maar gewoon wil zuigen en een beetje zijn maagje vullen en dan weer verder slapen.

Wie heeft hier ervaring mee en wat doen jullie  en is het verstandig om over een tijdje de laatse bv te vervangen voor de fles.

Hoor graag jullie menig!!!

Groetjes en geniet van het mooie weer!!

GIENIE

Hoi,

Ik dacht in het begin ook dat flesvoeding beter zou vullen dan borstvoeding en dat flesvoeding babies dus eerder en beter zouden doorslapen dan borstvoedingbabies. Nu ik hier een poosje meelees en me wat verder verdiept heb, denk ik dat het onzin is. Er zijn genoeg kv-babies die tot heel lang niet doorslapen en bv-babies die snel gaan doorslapen. Mijn zoontje (ook bijna 8 weken)  krijgt alleen bv  en slaapt nu al een paar nachten van 23:00 tot 5:30. Hij begon 2 weken geleden ook met korter en minder drinken 's nachts, dus hopelijk betekent dat voor jou nu ook snel langere nachten.

Groetjes, Paulien

Hoi gienie,

Ik denk dat een (extra) fles 's avonds alleen helpt als je (te) weinig voeding hebt 's avonds. Als het 's nachts vooral om de zuigbehoefte gaat, helpt die fles natuurlijk niet. Misschien zou je wel een speentje kunnen gebruiken? Je kindje is te oud voor tepel- speenverwarring, dus misschien slaapt hij dan lekker verder zonder voeding. Scheelt toch weer in tijd...

Groetjes,

Eveline

Niet doen hoor! Het heeft er idd niets mee te maken of je baby KV of BV krijgt. Onze twee oudsten sliepen al redelijk snel door, na 3 maanden geloof ik, en die kregen ook alleen BV. En als je zoontje om de 4 uur komt, dan heeft ie genoeg, dat doorslapen komt vanzelf als hij de 6e voeding niet meer nodig heeft.

groetjes,
Sabine

Dag Gienie

Ik weet het niet. Mijn ervaring is dat mijn zoon met een flesje vaak langer kan slapen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 's avonds te weinig bv blijk te hebben. Volgens ons cb kan je het beste de laatste voeding een bv laten. Ik weet eigenlijk niet precies waarom. Ik deed ook de laatste een flesje en dan kolfde ik zodat de bv niet terugliep en ik een voorraad kon aanleggen. Ze radde mij dit af. ik kon beter de een na laatste een flesje doen, om 19.00 uur. Dan na het flesje even aanzuigen als toetje, zodat bij borsten wel gestimuleerd worden en dan heb ik om 23.00 uur weer twee volle borsten om de nacht in te gaan.
Het leek niet te werken, ben nl pas gisteren ermee begonnen. Loek kwam vrolijk (huilend) om 2.15 uur voor de volgende voeding. Maar daarna heeft hij wel tot 7.15 doorgeslapen. Dat heb ik nog niet vaak (of nooit...) gehad.
Zonder het flessengedoe wil Loek nog regelmatig 2 nachtvoedingen en hij is nu alweer 9 weken... Daar zijn wij (ik vooral) nu wel klaar mee. Ben zo moe! Ik kan niet wachten tot hij pook gaat doorslapen!!!!

Groeten, Rosanne

Hoi,
Mijn zoontje krijgt ook BV en sliep met tussen 8 en 12 weken door van 23 uur tot 7 uur. (Helaas) is hij komt hij nu wel weer zo'n 4 a 5 keer per week 's nachts. Inmiddels is hij 16 weken oud. Of het nu door een groeispurtje komt of omdat hij minder drinkt overdag, ik heb geen idee. Ik heb wel het gevoel dat hij dagelijks dingen leert, dus misschien komt het daar door. Ach hij zal vanzelf wel weer helemaal gaan doorslapen. Moet wel zeggen dat ik heel blij ben dat ik nog (ouderschaps) verlof heb, en dus 's morgens nog een uurtje langer kan liggen.

groetjes wendy

Terug
Bovenaan