doorslapen of niet/

hallo daar allemaal. mijn dochtertje is nu 17 weken oud en zij word snachts nog steeds
wakker. Ze heeft dan ook echt honger. Ze timmert d`r fles in 10minuten leeg totaal
210 cc. Het was met haar al lastig met het eten omdat ik zwangerschapssuiker had.
Toen ze 6 weken was kreeg ze deze hoeveelheid ook al 180cc water 6 schepjes voeding
hypoallergeen van friso. ze woog met de geboorte al4620. het is heel lastig om aan de hypoallergeen te blijven. Er word verteld dat we dit   6 maanden vol moeten houden.
Ze wordt keurig iedere 4 uur wakker. wat kan ik doen om haar toch door te kunnen laten slapen.
 
Hallo,
Waarom wil je haar laten doorslapen? Als ze aangeeft dat ze echt nog honger heeft en zo'n grote fles nog leegdrinkt heeft ze het gewoon nog nodig.
Mijn dochter is net 1 jaar en ik geef borstvoeding en zij slaapt ook nog niet door. Ze wil nog 1 of 2 keer gedurende avond nacht nog gevoed worden.

Wat je wel zou kunnen proberen is om de fles van voorda.t ze naar bed gaat daar rijstebloem (2 a 3 eetlepels) bij te doen. Misschien slaapt ze langer door.
Sterkte
groetjes Chantal
 
Hoi hoi,

Zolang ze de eerste fles van 0700 uur goed drinkt en de rest van de dag ook dan heeft ze het nodig. Wanneer ze de ochtend fles minder gaat drinken zul je de nacht moeten afbouwen. Evt minder schepjes zodat ze wel overdag goed blijft drinken. WIj zaten namelijk in een dominoeffect omdat onze zoon zijn eerste fles slecht dronk. DAn blijf je op een nachtvoeding uitkomen. En inderdaad rijstebloem kan helpen.

Succes Celie
 
Wij hebben voor Tygo zijn laatste fles gekozen voor Nutrilon Forte, dat is voor de hongerige baby. Zo klinkt die van jou ook wel een beetje haha...De forte is eigenlijk hetzelfde als de normale voeding maar deze blijft wat langer in de maag zodat ze niet zo snel het hongergevoel krijgen. Dit hielp onze Tygo de nacht door, miscchien iets voor jullie?

Lieskuh
 
Mijn zoontje is van 20-11-05 hij sliep tot een paar dagen geleden ook niet door ik heb het dinsdag op het CB gevraagd.
Ik geef ook Nutrilon Hypoallergeen. Je mag dan geen Nutrilon Forte geven als laatste fles  dat doet  de werking van het hypoallergene te niet. Vanaf 4 maanden mag je 2-3 eetlepels rijstebloem door de laatste fles doen.
Ik ben hier op advies van de CB-arts mee begonnen (bij 3,5 maand dus) en het bevalt prima! De eerste nacht deed ik 2 kleine scheppen toen werd hij 5:45 wakker. Nu doe ik 3 flinke eetlepels vol en vanmorgen werd hij om 7:15 wakker! Dus mij bevalt dit prima...eindelijk een beetje bij slapen!
Ik zou het als ik jou was dus even op het consultatieburo vragen. En anders bel je even, volgens mij heeft elk CB een 0900-nr voor vragen toch?
 
Terug
Bovenaan