Doorslapen s nachts

Wie o wie heeft er een tip. Mijn dochter van 3,5 maand en 6150 gram wil 's nachts maar niet doorslapen en maakt onderhand haar ouders een beetje gek. We geven haar om 23:00 uur de laatste fles ( met rijsterbloem) en ze komt dan om ongeveer 03:00 uur. De ene keer is een uurtje te troosten met een speen de andere keer alleen met de fles. Op deze manier komen we weer op 6 voedingen te zitten. Ze is tevens erg onrustig in haar slaap en rolt het hele bedje door.

Wie heeft er tips en zorgt ons een beetje nachtrust

GR Femke
 
Hoi Femke,
we hebben hetzelfde probleem met onze oudste gehad. Ook meerdere nachtvoedingen en bijna niet te foppen met een speen. We hebben toen wel voedingen gegeven, maar telkens weer minder in een fles gedaan. Uiteindelijk konden we hem wel foppen met de speen en sliep hij beter door. Wakker werd hij nog wel eens, maar niet meer om een voeding. Succes ermee! Groetjes van Petra
 
Hoi Femke,
Sorry, maar ik vergat nog een tip. Inbakeren wil ook een hoop doen. Dan kan je dochtertje zich niet zo snel wakker maken door onrustig te zijn. Ze heeft dan waarschijnlijk ook minder behoefte aan voeding. Bij het consultatie bureau weten ze hoe dat moet. Nog een keer groetjes van Petra
 
wij hebben ook wat afgetobd met ons zoontje. Uiteindelijk heeft het bijons geholpen om hem te laten huilen... Ik vond het vreselijk, maar ik wilde zo graag weer eens doorslapen!
Op het consultatiebureau gaven ze ons de tip om om de tien min. even een aai over zijn bol te geven; hij weet dan: papa en mama zijn er! Als hij na een half uur of 20 min. nog huilde hebben we hem wat warm water gegeven. Het duurde drie weken en toen sliep hij door! Hij was toen ong. 8 maanden.

Sterkte! Ellen
 
hoi Femke
Bij ons het zelfde verhaal ook ruim 3mnd en 7kilo maar s'nachts trouw voor een fles zucht en ik beb echt geen zin in honderd keer m'n bed uit voor een speen! Wij geven nu steeds minder in de hoop dat het een keer stopt bij de oudste is dat ook gelukt, maar als je er nu weer midden in zit is 3,5mnd lang zeker als je er weer vroeg uit moet voor de oudste.
laten huilen werkt naar mijn idee alleen als je weet dat je kind aandacht wilt, dat was bij de oudste, maar als het gewend is in voeding te krijgen moet je dat afbouwen en als je er van af bent niet meer aan beginnen want die kleintjes zijn echt wel slim!!!!!!!
We houden moet he!!!!
 
Zo heb ik d'r ook eentje, alleen is die al bijna 9 maanden....
soms word ik er inderdaad ook hartstikke gek van....
alhoewel het ook wel went. Het ergste vind ik nog dat mijn kind dus gewoon echt ontroosbaar is s'nachts. Hij krijst alles bij elkaar en is lichamelijk ook heel onrustg. Het lijkt of hij pijn heeft maar is alleen stil te krijgen door hem te voeden en eerlijk gezegd is dat voor mij nu ook de gemakkelijkste weg, Ik geef nog borstvoeding, dus ik pak hem snel bij me in bed, voed hem en na ongeveer 10 minuten kunnen we weer slapen. Al is dat meestal ook maar voor zo'n drie uurtjes, want dan huilt hij weer... Al vanalles heb ik geprobeerd, al heel wat hulpverleners afgelopen maar het ei van columbus nog niet gevonden.... Dus Femke ik hoop dat je heel veel tips krijgt, wie weet zit er nog wat voor mij tussen. Ik vind het in elk geval een verademing om dit ook eens van anderen te horen, want in mijn omgeving zijn schijnbaar alleen maar kindjes die voorbeeldig na 6 weken doorslapen of sterker nog baby's die s'morgens om 9.00 uur wakker gemaakt moeten worden...Heel veel sterkte en hoelijk snel weer wat meer nachtrust, groetjes Anita.
 
Even een reactie voor Anita, troost je, ik had jouw verhaal kunnen schrijven. Mijn ventje is nu net 6 maanden en 9 kilo!, maar slapen doet ie niet. Ook overdag slaapt hij amper en de momenten dat hij wil slapen (lekker aan de borst in slaap vallen), wil ik eigenlijk niet doorbreken omdat hij anders nooit slaap. Dus ook bij mij komt er een stuk "gemakzucht" bij kijken. Veel sterkte en ik weet dus precies wat je doormaakt!
 
Hoi Femke,

Bij ons was hetzelfde geval. Ik heb nu een dochter van vijf maanden. Wij kregen het advies om de laatste voeding eraf te halen, hoe gek dit ook klinkt. Ik moest mijn dochter telkens wakker maken voor de laatste voeding. Ik weet niet of dit bij jouw dochter ook het geval is. Het CB zei tegen mij dat als je ze wakker moet maken voor de laatste voeding als het ware hun nachtrust onderbreekt. Ze worden hier onrustig van en worden hierdoor ook eerder wakker voor de volgende voeding. Wij hebben de voedingsschema's zo aangepast dat 23.00 uur voeding stapsgewijs iedere keer wat eerder kwam. Nu zitten we rond 20.00 uur op de laatste voeding en ze slaapr door tot 06.30 uur de volgende ochtend. Soms slaapt ze nog 's ochtend maar dan maak ik haar wel wakker om de structuur erin te houden. Standaard om 07.00 de eerste fles. De laatste fles is bij ons ook zwaardere voeding en we doen haar voor de laatste voeding altijd in bad. Worden ze over het algemeen heeeel moe van. Soms wordt mijn dochter ook nog wel wakker maar dan kan ik gelukkig een speen geven en dan slaapt ze verder. De speen gooit ze er vanzelf weer uit. Wat voor ons ook een enorme oplossing was, was het inbakenen. Onze dochter sliep aan het begin heel onrustig ( niet langer dan een uur, ook 's nachts!!)en vanaf vier weken bakenen we haar al in. Bij de eerste keer inbakenen sliep ze gelijk vier uur achter elkaar. Wie weet heb je hier wat aan. Veel succes.
Groetjes Conny
 
Terug
Bovenaan