Doorslapen.... Te weinig BV?

A

Anoniem

Guest
Volgens mij is er al een soortgelijk topic, alleen ging het over FV. Dus toch maar een nieuwe geopend.

Mijn dochtertje is nu 2 maanden en weegt 5445 gram. Ze sliep al een paar weken van 24.00 uur tot 08.00, maar gisteren heeft ze van 20.00 uur tot 06.00 uur geslapen. Ik ben bang dat er teveel uren tussen gaan zitten, vooral omdat ze bij de laatste weging maar net voldoende was aangekomen.

Ik denk zelf dat het verstandig is om haar toch rond 23.00 uur nog een keer wakker te maken voor een voeding, maar vraag het voor de zekerheid aan jullie.

Wel is het zo dat ze 's ochtends lekker een paar uur achterelkaar slaapt, maar 's middags eigenlijk alleen maar aan de borst wil hangen. Hier geef ik wel aan toe, omdat ik denk dat ze dan alvast reserve gaat drinken voor de nacht. Dus s'middags slaapt ze eigenlijk nagenoeg niet (af en toe in de wagen wel)

Graag advies!

Groetjes van Simone

Hoi Simone,

Lijkt mij wel lekker dat ze zo doorslaapt. Ik heb een kleintje van ook 2 maanden die bij uitzondering 6 uur achter elkaar doorslaapt.
Ik denk dat je even naar het geheel moet kijken.
Ziet ze er tevreden uit en heeft ze voldoende poep en plasluiers op een dag.
En anders als je twijfelt  maak je haar toch gewoon 's avonds nog een keertje wakker een paar dagen en kijkt je wat ze doet.
Drinkt ze dan genoeg en slaapt ze dan net zolang door als eerst.
Of komt ze daarna toch rond de gebruikelijke tijd.
Ieder kind is anders en niet ieder kind groeit even snel.
Zolang jij het gevoel heb dat ze het goed doet zou ik er niet teveel mee rommelen.
En er van genoieten misschien is het maar een periode.

Hoi Simone,

Bjorn is nu 10 maanden maar  vanaf 6 maanden sliep die door van 19.00 tot 07.00 heerlijk. Bjorn heeft tot 6 maanden alleen  bv gehad en was op het laatst ook bijna niet aangekomen bij het cb  vertelden ze ook dat dit kan met bv maar niet erg is, smiddags extra laten dinken is als het goed is niet nodig omdat als ze smiddag niet genoeg drink dit nog kan inhalen in de laatste voeding savond. Heel veel succes.

gr Tineke

Hoi,

Volgens mij is het nog te vroeg om zo lang achter elkaar te slapen. Maar als je kindje
's middags meer drinkt dan lijkt het dat er voldoende voeding binnen komt.
Bij ons is er elke week een inloopspreekuur bij het  cb  en dan mag je je kindje wegen. Is dat bij jullie ook want dan kun je het zo extra in te gaten houden.

Succes!

Dank jullie wel voor jullie reactie!!!

Gisteren heb ik haar gewoon wakker gemaakt rond een uur of elf voor een voeding. Ze ging helaas niet gelijk daarna slapen, maar toch nog wel redelijk snel. Vanmorgen kwam ze weer om vijf uur. Dus vandaag heeft ze weer niet zo lang achter elkaar geslapen.

Ik ga al om de week idd Eline wegen bij het consultatiebureau (trouwens wel een heel gedoe, want wegen is van 12.30 tot 13.00 uur, terwijl mijn zoontje dan ook middagpauze heeft...)

Ik blijf haar gewoon nog een paar weken om elf uur wakker maken. Ze heeft het denk ik toch nog nodig!!

Terug
Bovenaan