Doorslapen? Wat is dat?

Hallo,

Mijn mannetjes is nu 14 weken. Ik geef volledige bv.
Overdag heeft hij een redelijk ritme. Wel nog steeds om de 3 uur.
Maar 's nachts?!?!? Om 23:00 uur maak ik hem wakker (soms meld hij zich zelf) en dan drinkt hij goed.
De ene keer is het dan 03:30/04:00 uur, maar het is ook wel vaker 02:30 uur dat hij zich weer meldt.
En vaker is het na deze nachtvoeding 2,5 uur later weer raak.

Doorslapen is er bij ons dus nog niet bij.
Ben ik de enige of zijn er meer?

xx Nicole, mamma van Wout

Hier het zelfde hoor, geef ook volledige bv. Ik maak Bent om 22u wakker (kan ik zelf daarna lekker gaan slapen). De afgelopen weken kwam hij voor 1 voeding 's nachts en dan weer rond zeven uur. Maar de afgelopen dagen komt hij weer vrolijk twee keer in de nacht. Ik ben gebroken. Hopelijk wordt dit weer snel 1 keer want dit is bijna niet vol te houden. Ik merk echt dat ik overdag minder energie heb.

Judith

mijn zoontje is nu 2  maanden en 4 dagen  oud. Hij krijgt 6 voedingen. 5 borst en 1 kunstvoeding.
De 5e voeding is kunst. Nu slaapt hij van 24;00 tot 7:00 door. misschien helpt het ook bij jullie.   en de papa kan dan het flesje geven. ik heb het eerst met afgekolfde melk gedaan, maar dat kostte teveel tijd. ik houd het zo goed vol. Het CB vond het een prima oplossing.

groetjes,

Marjo

Hallo,

"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben die nog geen doorslaper heeft.
Mijn vriend krijgt van collega's steeds maar de tip dat we 's avonds een flesje kv moeten geven.
Maar dit wil ik niet.
Ik geef volledige bv en wil dit ook blijven doen.
En ik geloof echt dat de tijd er ooit eens zal komen dat mijn mannetje heerlijk door zal slapen. Kan alleen niet wachten tot het zover is........hihi.

xx Nicole

hoi nicole,
je bent echt niet de enige hoor! Jaap s 14 weken oud en slaapt ook nog niet door. Laatste voeding rond 23.15u en dan meldt hij zich tussen 4-5u (vaker rond 4-en dan om 5u). Daarna komt hij weer rond 8u.
Ik heb ook gehoord dat zolang je bv geeft, kans groot is dat je niet doorslaapt. En dat als je laatste voeding kv geeft, je kindje beter zou doorslapen. Nou, dan heb k er nog wel wat gebroken nachten voor over hoor! Ik merk wel dat ik steeds moeilijker opsta                      
's ochtends, dus toch steeds moeier   wordt. Ga nu ook weer wat trouwer middagslaapje doen. Als ik niet werk en jaap t toelaat.
Succes ermee!! En wat een collega van mij zei: t heeft ook wat intiems, jij en je kleintje als enigen wakker 's nachts je hoeft dat moment met niemand te delen. Komt later niet meer terug. Positieve gedachte, maar wel kern van waarheid!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Fijn om te lezen dat het bij meer mensen zo gaat! Hoewel ik jullie je nachtrust ook heel erg gun hoor haha! Mark komt ook nog bijna 2 keer per nacht. Soms lijkt het een paar nachten "goed" te gaan, maar daarna is het weer raak. 's Ochtends komt hij dan meestal om de 2,5 uur en dan 's middags duurt het makkelijk 4 uur voor hij komt. Hoezo ritme?!!

Hoi,

Mijn mannetje van 12 weken krijgt volledige kv, maar slaapt ook nog niet door hoor. Maar sinds 3 nachten komt ie pas om 4.00 ipv 2.00.... Dus ik geloof niet dat als je de laatste fles kv geeft dat ie dan gaat doorslapen. Het komt echt vanzelf wel....hoop ik.
(nu ik dit heb geschreven zal je zien dat ie vannacht weer om 2 uur wil eten natuurlijk, hihi)

groetje van angela

Terug
Bovenaan