doorslapen? weet niet wat dat is

Hoi allemaal,

Mijn zoon chris is nu ruim  8  weken oud, maar van doorslapen heeft ie nog nooit gehoord. We brenen hem om ongeveer 7 uur 's avonds naar bed  (na een voeding van 260 ml!!!!!!)  en dan krijgt ie om 10 uur/ half elf  z'n laatste voeding ( tenminste, daar hopen we op) en dat is ongeveer 100 ml. vervolgens komt ie om 1 uur en om 5 uur voor eten, dan eet ie niet veel, ongeveer 80-100 ml. We gebruiken al nutrilon forte, maar daar trekt ie zich ook nix van aan. Overdag redt ie het net aan om 3 en een half uur tussen z'n voedingen te laten zitten, en dan krijgt ie 140 ml. (ik maak 165 aan, maar hij eet maar 140) Ik probeer wel eens om langere tijd tussen zijn voedingen te laten zitten, maar dan raakt ie zo overstuur en dan geef ik hem toch maar weer eten. Is er misschien iemand die dit herkent of iemand die tips voor me heeft????

hoi angela
ik ken dit maar al te goed.omdat ik boas ook wou sturen raakte hij helemaal in de war.
mijn tip voor jou is:kijk naar je kindje en niet in "het boekje".geef je zoontje voeding als hij daarom vraagt,ongeveer om de 3 uur.niet rekken,want dan  gooi je  zijn natuurlijke schema in de war.
en probeer de hoeveelheden elke voeding ongeveer gelijk te houden,dan weet zn maag ook beter waar hij aan toe is.sinds ik dit doe komt boas,nu 2 weken  later,al om de 4 uur ipv 2,5/3 en ipv rekken tot 23 uur met laatste fles,waarna hij weer om 3 uur kwam,kom ik nu ong. om half 10 uit en slaapt hij tot half 4!
meer kan je nog niet verwachten van zo'n kleintje.
boas is nu 7 weken.
succes!
groetjes kari  

Hoi Angela,

Idd, zoals Kari zegt, laat je kindje het maar aangeven en houd de voedingen zoveel mogelijk gelijk. Als hij zoveel drinkt bij zijn vroege avondvoeding is het ook niet vreemd dat hij daarna weinig drinkt, toch? Al snap ik wel dat je het waarschijnlijk doet omdát hij zo weinig drinkt en anders 's nachts nog vaker komt.
Als je overdag voedt op verzoek, heb je kans dat hij 's nachts langer door gaat slapen omdat hij meer reserves op kan bouwen gedurende de dag. Esther, nu 8 weken, kreeg 6x 165cc (150 + 5 schepjes) en nu ze doorslaapt 4x 165 en 1x 200cc.

Wat bij ons geweldig hielp: Nutriton, johannesbroodpitmeel. Esther spuugde heel veel en als ze dronk liep alles uit haar mond. Ze dronk haar flessen ook niet goed leeg. We verdikken haar voeding nu met johannesbroodpitmeel en hebben een iets grotere speen op de fles gezet  en sindsdien drinkt ze al haar flessen helemaal leeg, spuugt ze niet meer én redt ze het veel makkelijker tot de volgende voeding en slaapt ze door.

Groetjes,

Eveline

Hoi Angela,
eigenlijk heb ik hetzelfde advies als de meiden hierboven. Ga hem voeden op verzoek en geef overdag meer in de flessen, zodat het aantal cc niet zo verschillend is.
Als je al iets meer voeding wilt geven dan zou ik dat bij de fles rond 23 uur doen. Maar mijn ervaring is dat het niets uitmaakt qua doorslapen of je veel voeding geeft.
Quinn krijgt bij alle flessen 160 cc (wordt dadelijk weer langzaam opgevoerd naar 180 cc), maar drinkt soms om 22.30 uur maar 120 cc. Toch slaapt hij daar gewoon op door.
Het heeft denk ik meer te maken met het ritme goed te pakken hebben.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Oh ja, nog iets...
Misschien kun je ook kijken hoe het werkt als je (naast alle tips die hierboven staan) hem wat later naar bed brengt. Gewoon nog even met hem spelen en zo. Als hij echt moe is dan zou ik dat niet doen. Maar als hij nog wakker is wel. Doordat hij dan actief bezig is krijgt hij meer honger waarschijnlijk, waardoor hij misschien beter drinkt om 23 uur en slaapt hij ook misschien wel beter.
Succes
Groetjes Veerle

Hallo

Onze zoon is nu bijna 4 weken en heeft precies hetzelfde! In het begin sliep hij veel, makkelijk en best lang, vaak 4 uur achter elkaar. Maar sinds de regeldagen 2 (!) weken geleden begonnen, is het anders. Hij eet idd om 22.00 of 11.oo uur en vervolgens elke 3-3,5 uur. Wat dus elke nacht 2 nachtvoedingen betekent. Ik ben elke voeding totaal ruim een uur tot 1,5 uur bezig, ook om hem weer in slaap te krijgen. Doodvermoeiend. Elke avond lig ik om 20.00 uur in bed. Tot 's ochtends 8.00 uur lukt het me om 6-7 uur effectief te slapen. Iedere x blokjes van 1-2 uur, want dan wil hij weer eten....
Ik hoop zo dat dit snel beter wordt!!!
Wat bij mij hielp, zeggen de anderen ook. Gewoon op verzoek voeden (deed ik al). Maar sinds ik me er bij heb neergelegd en niet baal of probeer te rekken, is het beter te doen. Scheelt veel energie, die je hard nodig hebt!
Rekken maakt hem alleen maar overstuur, dan heb je ook nog eens een gefrustreerde baby. Lijkt mij niet wenselijk, toch?!

Veel succes!
Rosanne en Loek

Veel succes!

dag allemaal,

Nou, dat is duidelijk. Ik ga dus niet meer rekken en gewoon op verzoek geven. Ben wel blij dat jullie er zo over denken, want ik wordt zelf ook best wel moe van dat uitstellen van eten.
Nou zei veerle dat ik chris misschien later naar bed moet gaan doen, maar dat redt ie tot nu toe niet. Hij slaapt namelijk overdag bijna niet (wat hazeslaapjes) en om 7 uur is ie echt moe. Dus helaas, dat gaan we maar proberen als ie wat ouder is.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en ik laat nog wel weten hoe het gaat. (als er ooit een bericht verschijnt met als titel: HOERA!!!!!!, dan slaapt ie waarschijnlijk door, hihi)

Hoi,

Zo jouw zoontje drinkt erg veel zeg bij de fles vna zeven uur. Wesley is ook acht weken en bij hem hebben we het volgende schema.

7 uur 165cc
11 uur 165 cc
15 uur 165 cc
19 uur 200cc
02.uur 165 cc

We maken hem dus niet wakker voor de laatste voeding, die dronk hij ook amper op. Zo slaapt hij veel langer.

Ik wil je niet verontmoedigen maar een beeb van acht weken hoeft niet perse door te slapen. Ik zie mijn zoontje voorlopig ook niet doorslapen. Over twee mnd mogen ze nutrix door de fles hebben, wie weet dan.

Gr. Jeannette

Mama van Thomas 29-02-2004 en Wesley 19-01-2007

Terug
Bovenaan