Doorslapen wil maar niet

Hallo allemaal,

Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren maar ondertussen weer thuis. Ze is nu 6 1/2 week oud en krijgt bv. Ze is 2 weken om de 2 uur gekomen en nu gelukkig weer om de 3 uur. Ze groeit goed. Ze spuugt heel erg veel !
Ze krijgt al wat nutriton voor de voeding maar vindt dit erg vies. Ook als ik het oplos in een beetje afgekolfde melk. Het spugen wordt er wel iets minder van maar er komt nog steeds erg veel uit. De kinderarts zegt dat ik er maar mee moet leren leven. Ze groeit namelijk goed. OOk poept ze vaak moeilijk en heeft veel last van krampjes. Heb al cynababy. Helpt wel wat. Wie heeft nog meer tips ? Ook wil ze maar niet doorslapen (één voeding minder bijv.) 's nachts. Wie weet hoeik dat moet aanpakken ?

Groetjes Ellis
 
Mijn verloskundige heeft mij doorgestuurd naar een osteopaat. Deze kan druk op het middenrif weghalen, waardoor ze minder gaat hikken en spugen. Ook kun je hier terecht met huilbaby's, darmkrampjes. Wie weet heeft het ook baat voor jullie!
Ik heb volgende week een afspraak ben benieuwd!
groetjes lily
 
Hallo,

Voor de krampjes en moeilijke ontlasting kan ik venkelthee adviseren. Jij een paar kopjes per dag en de kleine een paar lepeltjes/slokjes voor de voeding. Dit hielp mijn dochtertje prima.

Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes van Mieke
 
Toon is nu 6,5 maand en slaapt af en toe nog niet door. 6,5 week is daar ook nog te vroeg voor. Ook Toon spuugde redelijk veel en had ook krampjes. Dat komt omdat de darmpjes nog moeten rijpen. Het wordt vanzelf minder. Wat je kunt doen is babymassage om de krampjes te verminderen en veel slabbetjes gebruiken tegen het spugen!
Succes,
Masja
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Wat betreft het doorslapen ... het was de kinderarts die vertelde dat ze een voeding moest kunnen overslaan 's nachts ! Dit deed ze de eerste 2 dagen ook al. Nu komt ze 's nachts om de twee à drie uur en dat is heel vermoeiend omdat ze zoveel spuugt en je dus tussendoor weer aan het 'bijvoeden' bent. Met doorslapen bedoel ik dus een pauze van 4 (of 5,6) uur.

Groetjes Ellis
 
Terug
Bovenaan