Doorslapen??

<p>Goedemorgen</p><p>Mijn dochter is momenteel 7 weken oud. Een 2 weken geleden zijn wij overgestapt op forte voeding dit krijgt ze voor de nacht een hele fles en overdag gemengd met standaard voeding. Een anderhalve week sliep ze van 23.00-4.00/5.00 kreeg de fles en sliep door tot 8 of 9 uur. Nu sinds een week wordt ze steeds tussen 2 en 3 uur wakker. Ze ligt dan te huilen os on troostbaar maar wilt ook geen fles drinkt maximaal 15cc hierna komt ze rond 6 uur weer en is het hetzelfde verhaal. We hebben al geprobeerd om ‘s avonds wat meer voeding te geven zodat ze langer slaapt maar dit helpt niet. Iemand tips waar dit aan kan liggen? </p>

Hoi, 
Waarom krijgt zij Forte voeding? Dit ligt een stuk zwaarder op haar darmpjes, misschien dat ze meer krampjes heeft.
Soms is er ook geen rede en is het, hoe moeilijk ook, gewoon weer een fase / sprongetje waar ze door heen moet. Machteloos kan je je dan voelen hé! Heel normaal, neem der lekker bij jullie. Hopelijk gaat het gauw weer beter. 

Hoi, 
Waarom krijgt zij Forte voeding? Dit ligt een stuk zwaarder op haar darmpjes, misschien dat ze meer krampjes heeft.
Soms is er ook geen rede en is het, hoe moeilijk ook, gewoon weer een fase / sprongetje waar ze door heen moet. Machteloos kan je je dan voelen hé! Heel normaal, neem der lekker bij jullie. Hopelijk gaat het gauw weer beter. 

We zijn overgestapt op forte in overleg met de kinderarts, ze was erg hongerig wilde anders soms wel 10 flessen per dag en zat echt op de maximale hoeveelheid dus vandaar. Ze krijgt nu 5 flessen van 100 en 1 van 110. Ze is 6 weken te vroeg geboren maar loopt met niks achter en ze weegt nu 3,5 kilo dus ze krijgt al meer voeding dan de richtlijn maar dit heeft de kinderarts bepaald. Aan het begin merkte we inderdaad dat ze meer krampjes had nu is dat juist redelijk stabiel. Lijkt meer alsof ze het gewoon gezellig vind bij ons, want zodra ze bij ons ligt slaapt ze als een roosje. We bakeren haar ook al ik dus dat is het ook niet. Vind het zo sneu je merkt gewoon dat ze overdag hierdoor meer moe is dan anders, en wij zelf ook haha.

Oh wauw dat is een duidelijk verhaal. Fijn dat de kinderarts er bij betrokken is! Ze is ook nog echt klein. Ons zoontje was ook de eerste weken, maanden heel veel aan het huilen. Het enige wat ik je kan zeggen is lekker bij jullie houden. Vanaf een maand of 9 gaat ze pas het verband zien tussen huilen en bij jullie liggen. Tot die tijd heeft ze jullie aanwezigheid hard nodig ❤ komt goed echt waar! Hopelijk kunnen jullie beetje bij slapen als de kleine meid ook ligt. Succes! Liefs

De uitgerekende datum is nog maar heel kort geleden dus? Ik begrijp dat je graag ‘s nachts wil slapen. Maar het is volkomen normaal dat baby’s in de nacht een keer wakker worden. Sterker nog als baby’s ‘s nachts doorslapen met 7 weken dan is dat gewoon luxe. Zou niet meer voeding gaan geven om langer te slapen. Gewoon op verzoek voeden, ze gaan vanzelf langer slapen. En aangezien je een hongerige baby hebt is het helemaal logisch dat je baby nog niet door slaapt

Krampjes omdat ze een hele fles forte krijgt misschien?? Maak je haar wakker voor deze fles? Want dan zou het helemaal teveel kunnen zijn. Ik zou hetzelfde doen als overdag (dus half/half), niet wakker maken voor drinken. ze is nog heel jong en zou niet van haar verwachten dat ze doorslaapt, dit komt vanzelf..

Ik vind het niet erg dat ze niet doorslaapt. Maar vind het vreemd dat ze dit even wel deed en nu weer niet. Dit vooral omdat we zien dat het ten koste gaat van haar. Nee we maken haar niet wakker voor de fles ze komt echt zelf.

Terug
Bovenaan