Doorslapen

<p>Dag mama's (en/of papa's),</p><p>Mijn dochtertje van 3 maanden slaapt al sinds haar 4e week heerlijk door. </p><p>Maar nu willen we de uren een beetje gaan rekken door haar laatste flesje tussen 21.30u-22.00u te geven. Alleen drinkt ze vaak te weinig (voor mijn gevoel) om de nacht door te komen. Meestal zit ze rond de 100cc en dan wordt ze tussen 6.30u-7.30u weer wakker. Daarnaast valt ze vaak tijdens de laatste fles zo diep in slaap dat ze niet wakker te krijgen is. (Ze heeft dan echt te weinig op voor de nacht) Kietelen helpt niet, nergens. Luier verschonen wordt ze dan enigszins wakker van maar daarna slaapt ze net zo diep weer verder. En het leegdrinken van de fles? Ho maar!</p><p>Hebben jullie nog adviezen? Of moet ik haar voor een extra voeding dan toch nog een keer wakker maken snachts?</p>
 
Wij hebben dat rond die leeftijd ook gehad. Cb adviseerde toen om de flessen zo op te schuiven dat de 4e fles rond 21.00 uur zou zijn en dit dan ook de laatste fles zou zijn. Dit vonden wij maar niks, want dan zouden we tot 21.00 uur met n krijsend kind op de arm lopen. Wij hebben dus de laatste fles van 23.00 uur er gewoon afgehaald en hem dus gewoon laten liggen. Wat inhield dat hij om 19.00 uur zijn laatste flea kreeg. En guess what....? Hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend 7.30 uur!
Hij had hem dus gewoon niet meer nodig die laatste fles.
Je kunt het dus gewoon eens proberen, komt ze snachts weer, heb je de laatste fles er zo weer aan!! ?
 
Nooit wakker maken voor een fles! Heb ik nooit gedaan, zelfs niet in de kraamweek. Als ze honger hebben, komen ze zelf wel. 
Inderdaad zijn er nachten dat ze gewoon slapen van 19.00-7.00 zonder voeding. Andere nachten komen ze wel voor een fles.
Mijn ervaring leert dat wakker maken niks helpt. Ze drinken dan om 23.00, en worden om 4.00 alsnog wakker voor een voeding. Geef je de fles van 23.00 niet, worden ze ook pas om 3.00 wakker voor een voeding, dus dat maakt niet zoveel uit. Kun je beter zelf wat eerder gaan slapen.
En.. het hoort er oom gewoob bij. Accepteer dat. Mijn dochter heeft tot een maand of 8 wel een nachtvoeding nodig gehad. Op den duur niet meer elke nacht en ook geen volle flessen meer, maar toch. 
En nu is ze 17 maanden en ze wordt ook wakker voor een slokje water, speentje kwijt, bang om alleen te zijn etc.. allemaal vervelend, maar het hoort erbij. Doorslapen doen ze soms een paar weken en dan gaat het weer een poosje mis. Zo werkt het gewoon, ook als ze al 1.5 jaar zijn! ;)
 
Terug
Bovenaan