Doorslapen

<p>Hoi hoi,</p><p>Wij hebben nu een zoontje van 2 weken. Hij meldde zich steeds 2x per nacht. Afgelopen nacht was het 1x. Voor ons is dit prima te doen, alleen slaapt hij na de fles lastiger weer in... Wanneer we hem terug in zijn bedje leggen begint hij nog eerst even te huilen.</p><p>Ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie kindjes door sliepen?</p><p> </p>

Dat is echt per kindje zo anders dat het niet te zeggen is wanneer jouw kindje zal gaan doorslapen. Mijn dochter slaapt volgens mij al sinds ze 2 maanden is door omdat we haar niet meer wakker kregen voor de 23u voeding. Wij hebben  dus geluk, maar met sprongetjes komt ze dan soms toch ook nog 's nachts eens extra voor een voeding en dat vinden we dan niet erg. Er zijn ook kindjes die pas na 2 jaar of later door gaan slapen. Is echt geen pijl op te trekken en kwestie van geluk hebben. Je kunt ze daarin helaas niet trainen haha :)

Oké, ja ik hoor in mijn omgeving ook echt verschillende geluiden. De een al vanaf 4 weken en de ander met 10 maanden nog niet.
Overdag voeden we echt om de 4 u consequent. En 's nachts laten we hem slapen, tot hij zelf komt voor de fles! (Hij krijgt 6x 100ml)

Haha na 2 weken doorslapen nu ineens niet meer en ze is 6 maanden. Focus er niet teveel op. Je hebt er geen invloed op. Go with the flow :)

Onze oudste sliep na 8 weken meeste nachten door. Onze jongste van 14 weken slaapt meer niet dan wel door. Geen peil op te trekken dus!
Wat wel fijn is dat dat onrustige na de nachtvoeding dat hij had al een aantal weken over is. Dat had  hij eerste weken ook. Hoop voor jullie ook dat dat weer voorbij gaat! Waarschijnlijk wel :)

Mijn zoontje was 6 weken toen hij doorsliep, van 22.00 tot 7.00 uur. Vanaf een maand of 5 van 19.00 tot 7.00
Mijn dochtertje is nu 10,5 maand en slaapt meestal niet door, dan komt ze 1x per nacht. Met een beetje pech, 2x. Heel soms zit er een gelukstreffer bij. 
Mijn ervaring is dat het heel erg wisselt per kindje. Wel slaapt ze nu makkelijk weer in, meestal dan. Zolang we haar luier maar niet verschonen of lampen aan doen. 

[quote quote=10197090]Onze oudste sliep na 8 weken meeste nachten door. Onze jongste van 14 weken slaapt meer niet dan wel door. Geen peil op te trekken dus! Wat wel fijn is dat dat onrustige na de nachtvoeding dat hij had al een aantal weken over is. Dat had hij eerste weken ook. Hoop voor jullie ook dat dat weer voorbij gaat! Waarschijnlijk wel ?[/quote]
Haha ja, dat is vervelender dan dat je er uit mag voor de fles. Je kan hem erna niet meteen weer terug in bedje leggen. Duurt toch wel een half uur-uur na de fles.

[quote quote=10197095]Mijn zoontje was 6 weken toen hij doorsliep, van 22.00 tot 7.00 uur. Vanaf een maand of 5 van 19.00 tot 7.00 Mijn dochtertje is nu 10,5 maand en slaapt meestal niet door, dan komt ze 1x per nacht. Met een beetje pech, 2x. Heel soms zit er een gelukstreffer bij. Mijn ervaring is dat het heel erg wisselt per kindje. Wel slaapt ze nu makkelijk weer in, meestal dan. Zolang we haar luier maar niet verschonen of lampen aan doen.[/quote]
Wow, netjes van je zoontje. Das echt snel!. Bij je dochtertje verschoon je dus niet in de nacht?

Terug
Bovenaan