Doorslapen

<p>Hallo!</p><p>Een vraagje over het doorslapen. Ik denk dat mijn dochter van 6 weken van ong middennacht tot 7 uur kan slapen. Maar moet ik dit toelaten of haar toch maximaal 6 uur laten slapen en dan wakker maken voor de voeding? <br /><br /></p><p>Ze is natuurlijk nog erg jong en ik ben blij dat ze zo goed slaapt maar het lijkt mij echt veel te snel. Maar ik moet haar snachts wel steeds wakker maken na deze max 6 uur.</p>

Mijn mening: laten slapen. Maar da's persoonlijk gebonden. Waarom zou je haar wakker maken? Wij zijn na 2 weken gestopt met het constant voeden om de 3 uur 's nachts en hebben haar een eigen ritme laten kweken. Als je natuurlijk een kind hebt dat maar blijft slapen en niet wakker komt voor voeding dan ligt de situatie anders. De onze geeft overdag duidelijk aan dat ze honger heeft en komt 's nachts soms na 6 u of soms na 8u wakker omdat ze honger heeft . Eigen ritme .... In slechte periodes komt ze opnieuw elke 3 u wakker :(

Onze zoon sliep vanaf 3 weken oud ook door snachts. Op advies van het consultatiebureau hebben we hem de eerste maanden wakker gemaakt na 10/12 uur slapen. De voorwaarde was we dat hij dan alert wakker wordt en voldoende drinkt per dag tijdens de andere voedingen.

Van genieten joh, heerlijk toch? Als ze zich goed voelt (alert, meldt zich voor voeding), lekker laten slapen.
Onze dochter sliep met 9 weken 12 uur achter elkaar zonder voeding. Daarvoor sliep ze al een paar weken 6,7,8 uur door. 

Lekker laten slapen!
Mn zoontje sliep met 10 weken nachten van 9 uur en met 14 weken klokje rind van 1900 tot 700u...
Ik gaf BV op verzoek, zolang ze goed groeien lekker laten slapen

Ik ben sinds vorige week veranderd van schema. Ze kreeg om de drie uur 90cc 8flessen, maar ze kwam steeds te vroeg. Dus toen ben ik naar 120cc over 6 flessen gegaan om de 4 uur, maar ze meld zich nu niet meer. Ik moet haar wel steeds wakker maken. Moet zij dan nog wennen aan dit schema? En zal ik haar dan nog even wakker maken na een te lange tijd..
Cb zei dat ze maar 6 uur zonder voeding mocht vandaar dat ik haar wakker maak.
Ik denk dat ze goed op gewicht is. Ze weegt 3,6 kilo en ze is nu 51cm. 

Terug
Bovenaan