Doorslapen

Onze dochter is nu bijna 6 weken en slaapt regelmatig nachten door. Ze kan zo van 24:00 tot 7:00/8:00 doorslapen.<br />Ik vraag mij af of dat geen probleem is of dat ik haar misschien toch wakker moet maken in de nacht? Ze drinkt met moeite 500cc op een dag, maar groeit wel en is verder ook tevreden lijkt het. Ze slaapt veel, maar als ze wakker is, is ze helder aanwezig en begint ook wat geluidjes te maken. Daarnaast heeft ze ook goede plasluiers. Ze was 2 weken terug 3.8 kg en 51cm, maar lijkt al wel weer wat gegroeid te zijn.<br /><br />Ons zoontje was zo anders. Die sliep heel slecht, huilde bijna alleen maar en moesten we soms remmen in het drinken, want hij dronk te snel en soms ‘te veel’. (Volgens het boekje dan). Dit maakt dat ik mij soms weer zo ontwetend voel over alles en mij afvraag of het wel goed gaat en of ik het niet anders moet doen.<br />

Onze dochter sliep met 6 a 7 weken ook door. En over voldoende voeding kan je altijd op melk zelf vinden. En zolang ze goede volle luiers heeft lijkt het me goed. Ze is wel klein vind ik voor 6 weken maar misschien klein geboren. Mijn dochter was met geboorte al 52cm en 3510g dus.. Was met 6 weken zwaarder en groter.

Zodra mijn kinderen goed op gewicht waren, heb ik ze niet meer wakker gemaakt in de nacht. Bij mijn oudste was dat ca met een maand of 2, bij de jongste vanaf de geboorte praktisch. Soms sliepen ze meerdere nachten achter elkaar door en op andere momenten wilden ze 1 of 2 voedingen per nacht. Succes!

Wij hebben onze dochter na een week of 6-7 ook niet meer wakker gemaakt voor een voeding. Heb overlegd met het cb en die gaven ook aan dat dat geen probleem is mits:
- goed op gewicht
- alert als wakker
- genoeg plasluiers
Dat was hier het geval, dus dat hebben we gevolgd. Overigens gaf ik bv en voedde ik volledig op verzoek.

Terug
Bovenaan