Doorslapen..

Hi!
Sinds onze dochter in de beruchte sprong 4 zit, moeten wij er snachts 3-4 keer uit..
Dit was voorheen niet zo!
Nu slaapt onze dochter meestal al rond 7-8 uur, maar krijgen haar niet wakker voor het laatste flesje rond 23:00 uur. Maar dan wachten we tot ze zelf komt, meestal rond 02:00 uur. Dit maakt voor ons nog niet zoveel uit. Want die nachtvoeding kan ze dus nog nodig hebben.
Maar die keren dat ze dan rond 4-5 uur wakker word (speen erin en sussen), breken op!
Herkennen meer mensen dit? Gaat dit over?! ?
Nog 10 dagen tot sprong 4 ‘voorbij’ is.

Ja hier ging dat over. Toen ze een maand of 9 was. En dan ook maar gedeeltelijk. Er zijn nu met 15 maanden nog steeds wel 1 of 2 nachten per week dat we niet tot 5.30 kunnen "uitslapen", want ja met doorslapen kwam ook het vroege opstaan. Vannacht hebben we ook 23 uur, 1.30, 2.00 en 4.00 naast haar bed gestaan en was het gewoon 5.45 ochtend. Maar er zijn nu wel voldoende nachten dat ze doorslaapt. Sinds 9 mnd dus. 
In mijn ervaring is het dus: hou niet teveel vast aan die sprongen en stel je verwachtingen bij. 
Geen leuk nieuws, maar dat is onze ervaring. ?

Mijn moeder zei ooit over bevallen: op het moment dat je denkt "dit trek ik niet meer", dan ben je er. En voor mij heeft de ervaring geleerd dat het met sprongetjes bij ons ook zo heeft gewerkt ?. Op het punt dat ik dacht "er moet binnenkort een crisisdienst voor mij gebeld worden, omdat ik krankzinnig ga worden", was het ineens voorbij. God wat waardeer je je slaap daarna ?

Terug
Bovenaan