Doorslapen

<p>Hoi, mijn baby van 9 weken krijgt altijd rond 23.00/00.00 de laatste fles. Daarna wordt ze rond 4.00/5.00 weer wakker en krijgt ze nog een klein flesje. Daarna slaapt ze vaak tot 7.45u. Super goed dus! Gisternacht sliep ze ineens van 00.00 tot 7.00u, uit zichzelf. Helaas vannacht weer niet. Hoe is jullie ervaring hierin?</p>

Haha nou.. mijn ervaring is dat een keer doorslapen helemaal niks wil zeggen, lekker van genieten als het zo is en hopen dat het vaker voorkomt. Als het langer dan 3 weken gebeurt zou ik gaan denken dat hij/zij vanaf dan doorslaapt. Maar dat is hier na een jaar zelfs nog niet zo ???

Hihi heel normaal. Eenmaal doorslapen betekent niet dat ze dat direct altijd blijven doen.

Doorslapen komt en gaat is mijn ervaring na 2 kinderen. Soms slaap je 2 nacht of een week door, dan weer een hele week niet. Ondertussen zijn mijn kinderen 4 en 2 en slapen we nog niet altijd door. Wel 5 van de 7 nachten gemiddeld, en natuurlijk geen nachtvoeding meer. Maar dan zijn er alsnog redenen waarom ze soms wakker worden en ik er even naartoe moet.

Dus elke nacht dat je kindje doorslaapt is fijn, maar verwacht het niet elke nacht de komende jaren (!) Want ook dreumessen en peuters worden nog geregeld even wakker. En bij mij hebben ze tot 12 a 14 maanden nog geregeld om een nachtvoeding gevraagd, ook heel normaal. Ik heb mijn verwachtingen destijds ook wel wat moeten aanpassen, want ik dacht echt dat kinderen vanaf een maand of 4 nooit meer een nachtvoeding nodig hadden. Maar dat kan dus ook heeeeel anders zijn ;) En net als je denkt: yes m'n baby slaapt nu al 7 nachten door, komen daarna weer 7 gebroken nachten haha!

O en als ze eenmaal doorslapen dan beslissen ze ineens rond 5.30 uitgeslapen te zijn. Ook dat hebben we hier geregeld. Elke ochtend is het tussen 5.30 en 6.30 dat de kinderen wakker zijn en ontbijten we 'gezellig' om 6.30. Dat is gewoon hun ritme. Dus dat is ook niet altijd zo leuk ;) Wat dat betreft verlang ik nog wel eens terug naar de tijd dat ik een baby had die lekker uitsliep tot ver in de ochtend.

Dat je er niet vanuit moet gaan dat het zo blijft? Haha, nee ik wil je niet bang maken. Sommige kindjes doen het wel snel. Het gaat al heel netjes zo. 

Maar vaak komt en gaat het weer. Je krijgt moeilijkere periodes waarin wel weer nachtvoedingen gevraagd worden en die kunnen ook best wel even duren. De 4 maanden slaapregressie heb je nog niet meegemaakt, en veel kindjes gaan vanaf die tijd weer een tijdje niet doorslapen. Ook is in ons geval doorslapen ook niet dagelijks. De ene nacht wel, soms een week wel, dan weer een nachtje niet. En onze dochter is nu 17 maanden. Ze heeft tot 8/9 maanden wel nachtvoedingen gevraagd. Daarna incidenteel een kleine, als het slapen echt niet lukt. Ook nu nog. 
Klinkt als horror, maar je went er wel aan hoor. En wat ik zeg, misschien heb jij wel een goede slaper. Toch zullen er ook dan altijd wel periodes met ziekte, sprongetjes, tandjes, verlatingsangst etc zijn. 

[quote quote=10493450]O en als ze eenmaal doorslapen dan beslissen ze ineens rond 5.30 uitgeslapen te zijn. Ook dat hebben we hier geregeld. Elke ochtend is het tussen 5.30 en 6.30 dat de kinderen wakker zijn en ontbijten we ‘gezellig’ om 6.30. Dat is gewoon hun ritme. Dus dat is ook niet altijd zo leuk ? Wat dat betreft verlang ik nog wel eens terug naar de tijd dat ik een baby had die lekker uitsliep tot ver in de ochtend.[/quote]
Ja! Dit gebeurde hier ook en ging pas over toen ze naar 1 middagslaapje over ging.

Haha nou hier eentje van 16 maanden die nog steeds geen nacht doorslaapt. Ik zou zeggen: geniet ervan als het gebeurt! Maar heb er geen hoge verwachtingen van.

Mijn zoon sliep vanaf week 6 door, bij week 11 weer een weekje niet, daarna weer wel.
hij is nu 17 weken en sinds 2 weken heeft hij besloten dat doorslapen niet meer nodig is.
het komt en het gaat haha

Terug
Bovenaan