Doorslapen

Onze tweeling van 12 wkn. doet het overdag heel goed; ze drinken hun fles (5 voedingen/24 uur), spelen even en als ze moe/onrustig worden, bakeren we ze in (omdat ze erg onrustig zijn, vallen ze niet vanzelf in slaap) waarna ze in slaap vallen, meestal tot de volgende voeding. Na de laatste avondvoeding (rond 23.00 uur) vallen ze ook snel in slaap in hun bedjes. Alleen, elke nacht rond half 3 / 3 uur worden ze wakker en komen ze niet meer in slaap. Ze huilen en huilen, maar dit lijkt geen honger te zijn. Overdag zijn ze ook verzadigd door de huidige hoeveelheid voeding. Als ik ze 's nachts weer ga voeden, ben ik bang dat dit weer een gewoonte gaat worden, juist nu we voedingen aan het afbouwen zijn! Het CB zegt dat het erbij hoort en we moeten afwachten totdat ze vanzelf doorslapen... Heeft iemand tips of adviezen waardoor onze tweeling 's nachts door gaat slapen en wij ook aan onze nachtrust toekomen??? Bedankt!
 
Ons zoontje werd ook steeds wakker halverwege de nacht en wij moesten er ook steeds uit.
Wij hadden ook niet het idee dat hij honger had.Later dachten we dat het van de kou was. Het wordt tegen de ochtend toch fris op zijn kamer.
Op een gegeven moment hebben we hem in een slaapzak met lange mouwen gelegd en een extra dekentje erbij gedaan en vanaf die tijd slaapt hij als een roos.
Ik weet alleen niet hoe dat met inbakeren zit of je dan ook nog een slaapzak of meerdere dekens mag gebruiken.Dat kun ja altijd even navragen.
Veel succes ermee.
groetjes Marisca
 
Ook wij zijn de nachtvoeding aan het afbouwen. Het verschilt enorm per nacht hoe het gaat. Eergister ging het goed, vannacht heeft ons zoontje gehuild van 19.00 tot 01.00... Dan weet je het soms even niet meer. Ons zoontje slaapt pas kort op zijn rug. Zijn hoofdje probeer ik per voeding de andere kant op te leggen. Wanneer hij te lang met zijn hoofdje naar dezelfde kant heeft gelegen, lijkt het of hij hier lanst van heeft. Misschien kun je het in de gaten houden en de houding van je kindjes veranderen wanneer ze wakker zijn geworden. Ons zoontje wil trouwens wel eerst even getroost worden. Succes!
 
Terug
Bovenaan