doorslapen

Hallo allemaal, ik heb een wolk van een zoon. hij is nu 4,5 maand...
hij doet het op dit moment goed op zijn voedingen. nutrilon forte.. maar nu vraag ik mij dus af hoelang hij 's nachts zonder voeding mag zitten. want als het aan hem ligt, slaapt ie om 19.30 uur. en blijft hij zeker tot 6/7 uur doorslapen. meestal maak ik hem dus nog om 23.00 uur wakker, zodat hij nog wat voeding binnenkrijgt.

Ik heb namelijk gehoord, dat een baby niet langer dan 8 uur zonder voeding mag. Zelf is hij dus tevreden. Maar goed, zo blijf ik dus wel op 5 voedingen zitten.
iemand hier pap van gegeten??? groetjes moeder van Damian
 
Van mijn kraamverzorgster heb ik begrepen dat een baby de eerste 2 weken niet langer dan 6 uur zonder voeding mag, anders zakt zijn bloedsuikerspiegel teveel. Maar jouw baby is al 4,5 maand oud. Het lijkt me dat je wel gerust mag zijn op wat je baby zelf aangeeft. Probeer het gewoon eens. Zodra jij en je baby er goed bij voelen is er volgens mij niets aan de hand.

Veel succes!

Esther (mv Lorin 3,5 maand oud, meld zich nog 2 keer 's nachts, ik benijd je!)
 
Mijn zoontje sliep en slaapt ook zo goed. Ik ben gestopt na 4.5 maand om hem wakker te maken want hij was bijna niet wakker te krijgen, dat ging prima. In de laatste fles doe ik 2 eetlepels rijstebloem en hij tukt lekker tot de volgende morgen!
 
Bedankt voor jullie reactie, nu ga ik het zeker proberen. (had gewoon even een steuntje in de rug nodig).
Ik zal het ook eens gaan proberen met die rijstebloem.

En Esther geef jij nog de borst? want volgens mij heb je een hongerige baby. Ik hoop echt dat je snel wat slaap in kunt halen... succes!
 
Mijn dochtertje Demy is nu bijna 6 maanden en slaapt sinds 2 maanden door. Ze gaat om acht uur naar bed en sochtends rond half zeven meldt ze zich pas weer. Ze groeit prima op de voedingen die ze kreeg. Ik zorgde er gewoon voor dat ze vijf flessen per dag kreeg. Geeft helemaal niets hoor als ze lang slapen. Demy krijgt savonds ook rijstebloempap in haar fles.
 
Je vroeg of ik nog de borst gaf. Ja! En ze is inderdaad erg hongerig. Ze groeit ook goed. Maar ik hoop wel dat het gaat minderen met die nachtvoedingen. Heeeeeel soms meldt ze zich al maar 1 keer. Dus 't komt vanzelf houd ik mezelf voor. En m'n man? Die slaapt overal doorheen. Hij is dan ook een sterk voorstander van borstvoeding. Snap je hem ;-) LOL

Als Lorin een half jaar is, begin ik pas met pap, fruit en groente. Dat ik het risico loop dat ze tot die tijd 's nachts blijft spoken, neem ik maar voor lief. Die basis van een halfjaar uitsluitend borstvoeding is me wel wat waard namelijk. Bij mijn zoon heb ik dat ook gedaan, dat voelde goed. En nu voelt het ook goed, maar die gebroken nachten.... die voelen niet goed, haha! Ach, meestal probeer ik overdag een tukkie te doen en dan red ik het aardig.

Esther
 
Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 11 weken, haar naam is ook Anne. Vanaf het moment dat ik haar om 8.00a8.30 uur naar bed doe (bij 8 weken) krijg ik haar niet meer wakker om 23.00 uur voor de 5e voeding. Van het CB hoeft dat dan ook niet als ze tevreden is en goed groeit, als ze honger hebben komen ze van zelf. Wel krijgt ze net als Demy van Nicole 5 voedingen over de dag verspreid anders drinkt ze te weinig.
Meestal is ze s'ochtends tussen 6 en 7 uur wakker, maar een keer was het ook 4 uur. Dus maak je geen zorgen als hij lekker slaapt. groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan