Doorslapen

Hallo Allemaal,

Ik heb een dochtertje van 6 maanden die nog steeds niet doorslaapt.
Ik heb echt alles al geprobeerd. Voeding voor hongerige baby's , rijsterbloem , rustgevende thee , molenaars kindermeel , inbakenen, bedje op onze kamer.
Ik weet het nu echt niet meer. Wie heeft er nog goede tips. Ik heb niet het idee dat het honger is.
En welk voedingsschema hanteren jullie?

Alvast bedankt voor reacties
 
Hoi!

Geef je haar nog wel iedere nacht iets te drinken? Als je zeker weet dat ze geen honger heeft, zou je de nachtvoeding ook langzaamaan kunnen gaan afbouwen. En haal je haar uit haar bedje? Wat als je haar gewoon liggen laat? Bij mij op het CB zeiden ze dat mijn dochter 's nachts ook gewoon voor de 'gezelligheid' wakker werd: mams haalt haar eruit en teut wat met d'r enzo....echt honger hebben ze dan niet.

Mijn dochter was ook al ruim een halfjaar toen ze niet meer voor de nachtvoeding kwam. Het leek voor mij ook een eeuwigheid te duren, maar geloof me, uiteindelijk slaapt ze vanzelf een keer door en dan weet je de volgende ochtend niet wat je overkomt!

Succes! Anne
 
Ik herken dit precies! Dylan sliep al een paar weken door en opeens werd hij rond 03.30 uur wakker.En echt niet van de honger! Ik gaf hem elke keer wat te drinken, haalde hem daarbij wel uit zijn bedje. Op een gegeven moment werd dat zo vermoeiend. Ik wist gewoon dat hij door kon slapen. Ik heb hem twee nachten laten liggen, toen sliep hij weer binnen tien minuten. Sindsdien is hij 's nachts niet meer wakker geworden.

Zijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

07.30 uur papfles
10.00 uur halve boterham
11.30 uur papfles
13.30 uur fruithapje
15.30 uur papfles
17.30 uur gezellig met ons mee eten!
19.30 uur papfles

En dat slaapt hij door tot de volgende ochtend 07.30 uur.

Maar het blijft inderdaad een kwestie van uitproberen.

Succes,
Bianca.
 
Dat een kindje van 6 maanden niet doorslaapt is heel normaal. Als ze er niet aan toe zijn doen ze het niet, of je ze nou volpropt met papflessen of niet (zou ik niet doen, zo gezond is pap nou ook weer niet).
Als een kindje er aan toe is komt dat doorslapen vanzelf. Ik ken overigens zat volwassenen die nog niet eens 'doorslapen'.
Lees over baby's en slaap hier eens verder:
http://www.askdrsears.com/html/7/T070200.asp
En voor tips over hoe je je baby on slaap houdt:
http://www.askdrsears.com/html/7/T070200.asp
 
"een kind van 6 maanden die nog steeds niet doorslaapt ".............LEES DIT EENS 5 KEER...........6 maanden !!!
Wat is t probleem nou ???
6 maanden nog zo klein...........
geniet er maar van voor je t weet zijn ze deur uit en zeg je kon ik t maar terugdraaien..........
 
Hoe is je kindje als ze wakker is?
Mocht ze heel erg "open"en nieuwsgierig zijn dan kan ze iets wat overprikkelt zijn. Dit klinkt best wel zweverig ik weet het maar bij mijn dochter is het geval....ze is vanaf dag 1 heel erg op de buitenwereld gefocust en als je het aan haar laat dan slaapt ze niet.
Nu ze rondkruipt en zich optrekt neemt ze zoveel prikkels in haar op dat regelmatig in de box (wereld begrenzen niet teveel prikkels) 2maal per dag echt naar bed (ik moet haar wel helemaal instoppen en in slaapzak anders klimt ze eruit en slaapt ze nog niet) en een vast saai ritme.

Door elke keer met de fles aan te draven denkt ze gezellig...en moeilijk af te bouwen. Dus mijn tip ritme en regelmaat in voeding,slapen en spelen.

En wat betreft het is nog maar 6 maanden...tja tuurlijk is dat nog klein maarre jij en je partner moeten het ook volhouden. Bovendien zijn kinderen van 6 maanden slimmer dan je denkt. Ik ben echt een voorstander van de drie r-en hoor en ik merk dat het effect heeft.
succes!
 
Terug
Bovenaan