Doorslapen

Mijn zoontje is nu bijna 5 weken. Hij is nu volop bezig met zijn regeldagen en vannacht kwam hij zelfs 3 keer! Ondertussen is deze normaliter kalme moeder een beetje gefrustreerd aan het raken, maar dat ter zake.
Ik vroeg mij af wanneer ik ongeveer kan verwachten dat hij eens doorslaap 's nachts. Hij zit nu op gemiddeld 6 voedingen met 120 cc. afgekolfde moedermelk. Hij is prima op gewicht.
Zijn er misschien tips om het een beetje te bespoedigen? De tijd dat ik moet werken komt er snel aan en ik vrees het ergste voor mijn nachtrust/gezondheid.
 
Volgens mij kun je er weinig tot niets aan doen. Dat bepaald je kind helemaal zelf. Als je al weer moet gaan werken en je kind slaapt nog niet door dan kun je misschien nog wel vakantie opnemen of ouderschapverlof of zo. En anders iedere dag vroeg naar bed. En op je vrije dagen ook gaan slapen als je kind slaapt.
Je kind is geen pop, het houdt echt geen rekening met jou. Dat jij wilt gaan werken zit helemaal niet in de natuur van een baby. Een baby heeft jou gewoon nog helemaal nodig.
 
Mijn zoontje ging vanaf een week of 7 ineens langer slapen. Hij is nu bijna 10 weken en slaapt van een uur of 7 tot een uur of half vier. Ik geef borstvoeding en voed wanneer hij er om vraagt. Als je flesjes geeft en dus weet welke hoeveelheid hij binnenkrijgt, dan zou je misschien op vaste tijden kunnen voeden zoals normale flessevoedingen. Ik weet niet of je het zo kan bespoedigen maar het is te proberen.
Groetjes
 
hoi mijn dochter ging pas bij 3,5 maand doorslapen, en nog kwam ze zo af en toe. heeft hij honger dan? kan ook zijn dat ie gewend is aan het wakkker worden maar overigens hij is pas 5 weken. mijn dochter is nu 9 maanden en wordt nog snachts wakker.
 
Ik sluit mij aan bij het bovenstende verhaal. Je baby slaapt pas door wanneer die daar zelf aan toe heeft. Als ze honger hebben dan hebben ze honger. Het kan trouwens wel zo zijn dat je geen voeding genoeg hebt. misschien kun je daar eens naar kijken als je gaat afkolven.
Mijn dochter sliep ook pas met 2 en een halve maand door. Ik ging s'middags even slapen, om aan mijn rust te komen
succes
 
Mijn zoontje is 3 1/2 maand en begint nu pas een beetje door te slapen althans het begint er op te lijken want hij ligt vaak wel al te pruttelen rond 5 uur maar met een speentje kan ik hem dan aardig sussen tot een uur of 7 maar ook dat is erg onrustig.Helaas kun je niet zoveel doen om het doorslapen te bespoedigen ik was op een moment ook zeer vermoeid maar toch heb ik me er toen maar in berust dat het nou eenmaal zo was en dat het ook wel weer een keer voorbij zou gaan en daar begint het nu wel op te lijken en ik hoop dat het doorzet want over 5 weken moet ik weer voor 3 dagen aan de slag ik wordt nog moeier als ik al ben als ik daar nu aan denk.Probeer ieder geval nog even vol te houden en probeer overdag wat te slapen dat scheelt ook alweer een stuk.Groetjes Ingrid.
 
Mijn zoon is dik 2 jaar en slaapt niet door.
SO WHAT ???
Geniet van de momenten dat ze wakker zijn en de intieme momenten samen voor je het weet zijn ze groot..........
 
Je zoontje is pas 5 weken, dat duurt echt nog wel even. Die van mij sliep met 8 weken door, en dat was heel snel. Het verschil is natuurlijk wel dat ik flesvoeding geef en geen borst.
Dat regelen de kindjes zich absoluut vanzelf.
Als het echt niet meer gaat, probeer dat 's avonds een flesvoeding te geven, misschien slaapt hij dan langer door.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan