doorslapen

Hallo allemaal!

Mijn dochter van 9 weken krijgt volledige bv. Ze krijgt 5 a 6 voedingen op een dag om de 3 a 4 uur. Ze krijgt haar laatste voeding voor de nacht zo tussen 20.00 en 21.00 en ze slaapt dan door tot 6.30 - 07.00, en soms zelfs tot 08.00. Op het cb zeiden ze dat ik haar rond een uur of 23.00 toch nog een keer wakker moest maken voor een laatste voeding omdat er anders te veel tijd tussen zit en haar bloedsuikerspiegel dan teveel zou dalen. Ik heb dat twee keer gedaan en toen was ze meteen helemaal ontregeld en overdag ontzettend huilerig. Iets wat we helemaal niet van haar gewend zijn. Ik laat haar nu dus gewoon lekker doorslapen. Ze is een heel gezellig en tevreden meisje. Poept en plast goed en weegt al ruim 5250 gram dus volgens mij gaat het dus prima zoals ik het nu doe. wat vinden jullie? Toch wakker maken of lekker laten slapen?
 
Hoi anoniem,

Lekker door laten slapen zou ik zeggen. Wees blij dat ze zo goed slaapt! Vind ik super hoor met 9 weken op enkel bv. Petje af!

Groetjes Patricia
 
Ik heb ook een zoontje van 9 weken en geef flesvoeding. Mijn zoontje krijgt zijn fles om ca. 19.00 uur en komt soms dan pas om 7.00 uur 's ochtends.
Ik heb twee keer geprobeerd om hem om 23.00 uur wakker te maken en de fles te geven, maar dat werd geen succes. Dus gewoon lekker door laten slapen hoor!
 
Regel nr. 1 is wat mij betreft: nooit een slapende baby wakker maken :) Gewoon lekker laten slapen! Een dalende bloedsuikerspiegel is bij mijn weten iets waar je alleen vlak na de geboorte op moet letten.

Groetjes,
Pauline
 
ONZIN wat ze bij het cb verkopen. Die bloedsuikerspiegel is alleen bij pasgeborenen of hele kleine kindjes.
Lekker laten slapen joh en zelf ook genieten van je heerlijke nachtrust!
 
Ja zoals bovenstaande reacties; gewoon laten slapen. Je baby is meer dan 10 pond dus heeft genoeg reserves! En borstgevoede kinderen melden zich wel als ze toch honger krijgen. Als jouw kindje overdag gewoon alert is en lekker vrolijk is er niets aan de hand. Pas als je het idee hebt dat je kindje duffer is dan is het tijd om actie te ondernemen. (uit jouw verhaal op te maken is dat niet het geval...)
 
Lekker laten slapen hoor!!! Denk er eens aan hoe je het zelf zou vinden om als je slaapt nog eens wakker gemaakt te worden om te eten..
Mijn dochter (inmiddels bijna 3) sliep met 3,5 week al door. Mijn zoontje slaapt sinds een weekje door en hem maken we ook niet wakker voor de laatste voeding...
 
Terug
Bovenaan