doorslapen

Hallo

Mijn zoontje THomas is nu bijna 9 wk en sinds twee weken sliep hij lekker door, maar nu niet meer helaas. Hij krijgt om 8 uur zijn fles en dan weer om 12 uur, is het misschien beter om hem voor zijn laatste fles niet wakker te maken? Als hij om twaalf uur zijn fles krijgt slaapt hij nog en moeten wij hem wakker maken. Groetjes ,Jeannette
 
Hoi, ik zou hem lekker laten slapen!!!Gewoon zelf van genieten dat hij doorslaapt. Als hij honger heeft, dan geeft hij dit wel aan. Als het jou echter een gerust gevoel geeft, dan kun je natuurlijk ook proberen het "eetschema" een beetje aan te passen.
 
Hoi, ja inderdaad lekker laten slapen, het is misschien wel een goed idee om de laatste fles i.p.v 20.00 uur te geven maar om bijv. 22.00 uur, wij doen dit ook, onze dochter is 8 weken ze krijgt dus om 22.00 uur haar laatste fles en ze komt dan om 6.00 uur weer, wij doen het hier alle drie erg goed bij, heel veel succes!
groetjes, Corina
 
Hoi Jeannette,

Mijn zoontje krijgt om 23 uur nog een laatste fles. Hij ligt dan ook altijd al te slapen (in de box) en we moeten hem dan ook wekken, maar hij wordt van de warme fles lekker loom en slaapt daarna de hele nacht weer door tot 8 uur ofzo (soms moeten we hem 's ochtends ook wekken voor z'n fles).

De laatste fles eerder geven lijkt me wel een goede tip en anders zou je ook eens het CB kunnen bellen voor advies.

Hem niet wekken lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n goed idee: dan wordt hij waarschijnlijk 's nachts weer wakker van de honger en dan moet je weer een nachtvoeding gaan geven om aan het juiste aantal voedingen te komen.

Succes!
 
Hoi,
Ik maak mijn zoontje van 9 maanden ook altijd wakker tussen half 11 en 11 voor zijn laatste fles. Ik heb het een paar keer niet gedaan en dan wilde hij midden in de nacht. Dat was voor mij te zwaar. Nu maken we hem altijd wakker, drinkt hij in 5 minuten 200cc weg (met rijstebloem erin) en slaapt hij heerlijk door tot ongeveer kwart voor 7 (en wij dus ook. Dat werkt voor ons beter.

groetjes
 
Hoi,
Ik zou gewoon eens proberen hoe lang je zoontje doorblijft slapen zonder fles. Ik heb dat ook gedaan (CB gaf aan dat we dat eens konden proberen) en we waren echt verbaast dat het werkte. Heel af en toe werd ze 's nachts wakker en in het begin gaven we haar dan een flesje. Maar op een helder moment (ehhh midden in de nacht en helder zijn...??) hebben we gewoon haar speentje in haar mond gedaan en ze sliep meteen door. Ook merkte we dat ze af en toe even huilde, maar dat ze dan droomde. Na een paar snikken sliep ze weer door en dat zonder fles.

Dusss..gewoon eens proberen en wie weet ben je binnenkort van de late avondflessen af!!!
 
Hij is nog maar 9 weken en ik heb ook met het probleem gezeten dat ik hem wakker moest maken voor zijn laaste voeding, ik heb dit nagevragen aan het cb en die zeiden dat ik hem gewoon wakker moest maken, hij heeft het nog gewoon nodig.
En anders komt die s'nachts om 3 uur of zo lijkt me ook niet echt prettig hoor, hij krijgt dan ook een goed ritme.
Ons zoontje is nu 11 weken en krijgt om 23.00 uur zijn laatste fles en slaapt door tot zeker half 8
 
Terug
Bovenaan