Doorslapen

Hallo Dames,
Onze dochter van 4 maanden krijgt nog volledige bv, en slaapt volgens mij daarom nog niet door...Ze komt nog 2 tot 3 keer per nacht, wil geen speentje en het is meer wat gesabbel dan echt goed drinken. Heeft iemand dit ook meegemaakt, ik heb nl het gevoel dat ze wakker blijft worden omdat ze zuig behoefte heeft(of gewoonte ondertussen) en zou ze in principe wel al door kunnen slapen...Hoe los ik dit op, want we gaan op vakantie in een tent over ruim een week. Laten huilen?
Bedankt voor reacties.
 
hoi Roos,
Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochtertje van 4 maanden. Ik heb 2 dingen gedaan die allebei een beetje geholpen hebben: ik ben 's avonds een flesje gaan geven met afgekolfte melk zodat ik ervoor kon zorgen dat ze in ieder geval minstens 100 a 150 cc zou drinken. Zo zit ze langer vol en is ze lekker moe. Verder ben ik haar in gaan bakeren. Zo kon ze rustiger slapen en een uitgeruste baby slaapt lekkerder. Nu slaapt ze door tot 6 uur ipv dat ze om 1, 3 en 5 uur kwam.... (wie had het ooit gedacht dat je zegt dat je tot 6 uur hebt uit kunnen slapen...)
Succes!
Check anders ook inbakeren.nl of pacco.nl, kun je kijken of dat bakeren iets voor jou is. Ik ben er in ieder geval heel goed in begeleid!
Groetjes
Michelle
 
Hoi roos,

Als je er zelf een probleem mee hebt dan moet je wat veranderen. Maar heb je zo iets van ach ze sabbelt ff en slaapt dan meteen weer verder ik vind het prima. Dan kan je het zo laten.

Als ik eerlijk ben zou ik het tot na de vakantie zo laten. Dit is vertrouwd om zo bij jou te sabbelen en te liggen. Straks is ze in eeen andere omgeving en is alles nieuw, andere geluiden, dingen en geuren. Dan ben jij haar steunpunt en als je dan nu besluit om het af te kappen kan (hoeft niet) het wel wat problemen geven.

Maar dit is wat ik denk en vind. Doe wat je zelf wil en waar je je goed bij voelt.
Groetjes joyce mama van Mara en fijne vakantie
 
hoi,

ik geef mijn zoontje de laaste fles bv met rijstebloem erdoor. hij wordt dan 's nachts wakker en dan geef ik hem het speentje en slaapt verder.

ik geef de eerste keer dat hij wakker wordt 's nachts het speentje en de tweede keer dat hij wakker wordt de borst hij is er nu aan gewend en straks als hij wat ouder is dan gaan we weer een stapje verder met doorslapen ik ga het heel rustig opbouwen dat doorslapen.

als je elke nacht hetzelfde ritueel doet bijvoorbeeld steeds 's nachts een speentje geven dan went ze eraan. maar je kan het het beste eerst zo laten en pas na je vakantie ermee beginnen.

veel vankantie plezier en succes ermee
groetjes mirjam
 
Het wel of niet doorslapen hoeft niet aan de bv te liggen. BV is lichter verteerbaar dan FV, maar toch is dat vaak niet de reden waarom baby's niet doorslapen. Waarschijnlijk wil ze gewoon lekker dicht bij mama zijn ;-)
Mijn dochter is nu drie maanden, slaap vaak door (ook bv) maar soms wil ze midden in de nacht een slokje. Gewoon aanleggen en niet teveel op de klok kijken. Tijdens het borstvoeden komt er een hormoon vrij die je lekker loom maakt, dus weer verder slapen is voor mij dan geen probleem. Laten huilen is volgens mij geen optie, je bent dan langer wakker en als je baby nog zo klein is, zal ze zeker niet voor niets huilen. (Slaaptraining wordt ook niet geadviseerd bij jonge baby's.) Als je op vakantie bent kun je waarschijnlijk wel lekker uitslapen en als je een flesje mm gekolfd hebt, kan je partner er 's nacht ook een keer uit :)

Groetjes Corine 2
 
Corine2,

Je hebt helemaal gelijk. Als ik kijk op mijn werk heb ik ongeveer 10 ouders met kinderen onder het jaar. 1 ervan krijgt bv de rest kv en ik denk dat er 2 de nacht doorslapen en de rest niet. Dus het licht in derdaad niet aan de kv of bv.

En als ik eerlijk ben vind ik het altijd wel knus dat ze lekker bij me ligt snachts en inderdaad je slaapt meteen weer verder.

Het slaaptrainen vind ik eerlijk gezegt zo wie zo niets maar dat is mijn mening als ze zo klein zijn kan je ze niet verwennen en huilen ze niet voor niets.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan