doorslapen

Ons zoontje is 4 maanden maar slaapt nog altijd niet door. 's Nachts begint het drama rond 1u30. En dan is hij er ongeveer om het uur! Als ik zijn fopspeentje geef, valt hij onmiddellijk terug in slaap (voor een uurtje dus). Rond half 7 geef ik hem dan wel eten. Zou hij 's nachts nog zoveel honger hebben en dat hij daarom huilt en wakker wordt? Moet ik gewoon op mijn tanden bijten? Hebben jullie tips i.v.m. het doorslapen want ik moet volgende week terug gaan werken!
 
Elk kind is natuurlijk anders en ik weet niet wat je al hebt geprobeerd, maar Daan (nu 16 weken)slaapt al vrij lang door.
Ik weet niet of je bv geeft of fles maar als je bv geeft is het misschien hangig om je laatste voeding af te kolven zodat je zeker weet dat hij genoeg binnen krijgt, misschien is hij 's avonds wel zo moe dat hij matig drinkt.
Ook kun je proberen hem zo laat mogelijk in bad te doen (vlak voordat je zelf naar bed gaat) en hem daarna meteen te voeden en dan meteen in bed daarna.
Als hij 's nachts wel wakker wordt kun je hem ook een (half) flesje geven en kijken of hij dan wel doorslaapt.
Zorg ook dat hij overdag aan zijn rust toe komt dan slaapt hij 's nacht ook rustiger, want dan hoeft hij niet zoveel te verwerken.
Ik hoop dat het je een beetje helpt en dat je binnenkort net zo lekker slaapt als ik.
 
Toon is nu 6,5 maand en slaapt soms door maar meestal niet. Dan geef ik hem 1 of 2 keer per nacht eten (borstvoeding) en dan gaan we weer slapen. Hij heeft gewoon nog honger 's nachts. Heel veel kindjes slapen niet door hoor! Mijn tante zei altijd heel stoer dat haar dochter altijd met 2 weken al doorsliep (terwijl haar dochter met 2 jaar nog niet doorsliep!!!). Ik vind het ook niet zo erg, dan kruip ik gewoon extra vroeg mijn bed in.
Groetjes,
Masja
 
Ons meisje is nu bijna 10 maanden en komt of 1x laat op de avond of 1x s nachts voor een voeding (Bv).

Toen het zo warm was vaker en nu het wat kouders is ze soms wat onrustig geweest een extra truitje over haar romper en het ging weer beter met slapen.

Nu komen de tandjes en is ze wat onrustig s nachts.

Weetje het kan vermoeiend zijn Ons meisje komt het liefst een paar keer per nacht als ik de dag er na moet werken als of ze het voelt. grrr. Maar ik leg me er bij neer en dan gaat het al makkelijker.

Als je denkt dat hij honger heeft zou ik zeker een keer extra geven s nachts zeker als hij dan wel doorslaapt.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan