doorslapen

ik had mijn hoop gevestigd dat mijn zoontje (5mnd)zou doorslapen op 3 eetlepels nutrix door zijn laatste fles..maar helaas het tegenover gestelde is dat hij nu een paar keer om 5 uur kwam (anders om half 6)en de afgelopen nacht om 3 uur! hij slaapt zowiezo niet goed. op de dag maar 2 a 3 keer een half uurtje, en savonds krijg ik hem dus niet zijn eigen bedje in zonder hem lichtelijk in slaap te lopen (slaapt dan van ongeveer 10 tot 11 en krijgt dan zn laatste fles) hij slaapt dan tot ongeveer half 2, de rest van de nacht ligt hij op mn borst(anders slaapt hij niet en is het een grote huilpartij) zo onderhand erg uitputtend, vooral het vooruitzicht dat ik volgende week weer moet gaan werken...wie oh wie heeft hier ook ervaring mee en heeft wat tips voor mij om dit aan te pakken. ik zit zelfs te denken om iets van homeopatische druppels van iets uit te proberen ofzo(als dit er is)
groetjes...
 
Beste anoniem,

Onze zoon is inmiddels acht maanden oud, maar nog steeds slaapt hij weinig. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan het andere. Onze zoon vecht tegen zijn slaap. Ik weet niet of dat bij jou zoon ook zo is, maar wij krijgen hem met moeite naar bed. Wij hebben het volgende gedaan. Hij blijkt alleen te gaan slapen als het donker is en dus hebben wij verduisterende gordijnen aangeschaft. Dit helpt goed. Hij gaat nu eerder slapen. Verder laten we hem vlak voor het slapen op een speentje zuigen waar een druppeltje cinababy op zit. Dit vindt hij erg lekker en hij hoeft dan nog maar even te zuigen en valt dan vaak van vermoeidheid in slaap. Verder hebben we een slaapritueel, een vast muziekje voor het slapen. En als dit alles niet helpt doen we hem nog een keertje in een warm badje. Hem in bed nemen, zou ik trouwens persoonlijk niet doen. Ten eerste vind ik het gevaarlijk en ik vind dat hij in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje hoort te slapen. Hij moet hier maar aan wennen. Overigens denk ik, zeker omdat jou zoon ook al vijf maanden is, dat hij dan straks nooit meer in zijn eigen bedje wil slapen. Onze zoon had met vijf maanden ook al een eigen willetje.

Ik hoop dat ik je hiermee enigzins heb kunnen helpen. Gewoon proberen. Veel succes ermee.

Anoniem2
 
Een kind kan ook te vol zitten van zijn voeding als hij naar bed gaat. En daardoor kunnen ze heel onrustig en wel 10 keer per nacht wakker worden. Wij hebben onze dochter tabletjes van vsm gegeven (kindival) hielp bij ons niet echt maar wie weet.
Succes
 
Terug
Bovenaan