doorslapen

Afgelopen donderdag ben ik met mijn zoontje voor de eerste keer bij het consultatieburo geweest en hij is na zijn geboorte al 1250 gram aangekomen (hij is nu een maand oud).
Omdat hij zo goed groeit hoef ik hem niet meer te wekken voor de voeding s'nachts. Ik geef hem om 23.00 nog de borst. Hij wekt mij nu om 03.00 uur en daarna weer na 06.30 uur. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met doorslapen, op welke leeftijd sliep jullie kindje door etc etc.
groetjes maddy
 

Ik denk dat hij het dan toch nodig heeft,op een gegeven moment slaapt hij vanzelf verder.Steeds iets langer.
Dat was bij ons wel het geval,wij mochten hem ook door laten slapen maar als hij kwam,wel geven.Dit hield hij 10 weken vol en toen ging hij steeds langer slapen. Toen hij een tijdje rond 5 u half 6 kwam ben ik gaan proberen te rekken,naar 7 u. Dat lukte aardig en nu wordt hij altijd rond kwart voor 8 wakker. (hij is nu 4 maanden) Ik denk dat 4 weken best snel is om door te slapen,mijn ervaring was , heb geduld het komt vanzelf. succes!!
En geniet ervan het gaat zo hard.
 
Mijn dochter is nu 7 weken en sinds 1 week slaapt ze door tot +/- 7 uur. Dat ging ook niet van de een op de andere dag, ze heeft er 2 weken over gedaan, elke nacht kwam ze een half uur later voor de voeding (uit zichzelf).
Met 4 weken sliep ze af en toe een nacht door tot 6 uur, maar dat was een vergissing
 
Wij hadden enorme mazzel met de doorslaapgewoontes! Onze jongen was wel 2 weken 'te laat' geboren en is behoorlijk groot.
Sinds de 2e week sliep hij van 23:30 tot ca 5:00 a 6:00. Sinds ca de 4 maand slaapt hij van 21:00 tot 7:15.
Ideaal dus!
Ik wek hem nu elke ochtend om dezelfde tijd voor de regelmaat.
 
Mijn dochter was drie weken toen ze door sliep. Wakker maken voor een voeding heb ik nog nooit gedaan! Ze melden zich zelf wel als ze honger hebben hoor. Ik had al vrij snel haar laatste papfles om 19.00 uur en ze komt dan weer om 08.00. Ze is nu 6,5 maanden en dat gaat nog steeds goed
 
Hallo,

Mijn zoontje thomas sliep al gelijk door, toen ik uit het zks kwam, dus eigenlijk toen hij 6dgn oud was, hij was erg flink bij de geboorte en hij dronk best wat al toen. Hij sliep toen van elf tot zes uur, nu is hij 6.5 mnd, 9200 gr en 75 cm en slaapt van zeven tot zeven, het komt vanzelf!

gr. jeannette
 
Toon is 7 maanden en slaapt nog niet door. Hij slaapt meestal wel van ongeveer 20 uur tot een uur of 3 en dan tot 7 uur. Dus ik moet er minimaal 1 keer uit 's nachts maar dat is niet zo erg. Ik geef borstvoeding dus ik leg hem even aan (hij heeft dan echt honger) en dan terug in bed en dan slaapt hij lekker verder. De meeste kindjes slapen niet door hoor, ik zelf word ook wel een paar keer wakker per nacht. De slaap haal ik wel weer in op de dagen dat ik niet werk.

Groetjes,
Masja
 
Terug
Bovenaan