doorslapen

Misschien is deze vraag al vaak gesteld maar ik kan niks vinden en wil graag wat tips of horen of we het goed doen. Komt tie:

Mijn dochter van 5mnd slaapt sinds een aantal weken niet meer aan een stuk door. Ze werd altijd wel vroeg wakker om een uur of 5 maar een speen en ze slaapt weer. Nu gaat ze om ong. 7 uur op bed en wordt altijd wel per nacht 5 keer wakker. We wachten altijd maar op een gegeven moment begint ze te huilen dus geven we haar de speen en slaapt ze verder, want wakker is ze niet echt.

Ze slaapt in haar eigen bedje in het pikkedonker met een tikkende wekker ( die niet echt helpt) En als ze wakker wordt, komen wij in het donker zeggen niks en sluipen weer weg. Dat is wat je moet doen volgens de geleerden.

Maar mijn vraag is eigenlijk, waarom wordt ze nu zo vaak wakker? Vanaf 8 weken kreeg ze om 21.00 uur de laatste fles en sliep ze door tot half 7. Ze vraagt niet om voeding dus hebben we geen idee eigenlijk. Maar lekker slapen zonder wakker te schrikken van een huilgilletje zou wel welkom zijn.
En als dit een oei ik groei spurt is, dan zou het toch nu over moeten zijn.
Help!
 
eeeeeeh dit had onze zoon ook, vorige week was het ineens over, hij is nu 1 tsja het heeft zo'n 6 maanden geduurd, sterkte het enige wat wij konden doen was genieten van iedere minuut slaap en toch die speen erin, absoluut geen eten, dan wordt het nog erger
 
Hoi,

Dit probleem is heel herkenbaar voor mij en ik ben erg nieuwsgierig naar de antwoorden.
Mijn dochter van 5 maanden sliep ook altijd erg goed 's nachts, vanaf ca 20.30 tot 5.00 - 6.00 uur. Maar sinds een paar weken wordt ze inderdaad ook een paar keer 's nachts wakker, je kunt er bijna de klok op geljk zetten. En het huiltje van 3.00 uur houdt niet vanzelf op. Uiteindelijk is ze overstuur en moeten we haar echt oppakken en rondlopen om haar weer rustig te krijgen en bleek dat ze toch wel honger heeft. Sinds gisteren zijn we dan ook begonnen om toch maar weer een avondvoeding te geven met pap in de hoop dat ze dan wel ' s nachts goed doorslaapt. HEt huiltje kwam wel weer maar stopte na een paar keer weer vanzelf dus ik hoop dat dat het probleem was.
 
Hoi,

Dit probleem is heel herkenbaar voor mij en ik ben erg nieuwsgierig naar de antwoorden.
Mijn dochter van 5 maanden sliep ook altijd erg goed 's nachts, vanaf ca 20.30 tot 5.00 - 6.00 uur. Maar sinds een paar weken wordt ze inderdaad ook een paar keer 's nachts wakker, je kunt er bijna de klok op geljk zetten. En het huiltje van 3.00 uur houdt niet vanzelf op. Uiteindelijk is ze overstuur en moeten we haar echt oppakken en rondlopen om haar weer rustig te krijgen en bleek dat ze toch wel honger heeft. Sinds gisteren zijn we dan ook begonnen om toch maar weer een avondvoeding te geven met pap in de hoop dat ze dan wel ' s nachts goed doorslaapt. HEt huiltje kwam wel weer maar stopte na een paar keer weer vanzelf dus ik hoop dat dat het probleem was.
 
Hoi,

Dit probleem is heel herkenbaar voor mij en ik ben erg nieuwsgierig naar de antwoorden.
Mijn dochter van 5 maanden sliep ook altijd erg goed 's nachts, vanaf ca 20.30 tot 5.00 - 6.00 uur. Maar sinds een paar weken wordt ze inderdaad ook een paar keer 's nachts wakker, je kunt er bijna de klok op geljk zetten. En het huiltje van 3.00 uur houdt niet vanzelf op. Uiteindelijk is ze overstuur en moeten we haar echt oppakken en rondlopen om haar weer rustig te krijgen en bleek dat ze toch wel honger heeft. Sinds gisteren zijn we dan ook begonnen om toch maar weer een avondvoeding te geven met pap in de hoop dat ze dan wel ' s nachts goed doorslaapt. HEt huiltje kwam wel weer maar stopte na een paar keer weer vanzelf dus ik hoop dat dat het probleem was.
 
komt me heel bekend voor. soms huilt hij zelfs in zijn slaap (slaapt echt nog) heel raar, volgens het cb is dat niet gebruikelijk op deze leeftijd, 6 maanden. Het begon met 4 1/2 maand, en we hebben hetzelfde gedaan als jij, alleen op een gegeven moment geen speen meer gegeven. Toen werd het beter maar sinds zondag is het weer zover, om 5 uur wordt hij wakker (kan ook door de klok komen maar ik denk het niet) en wil een speen en dit duurt tot 7 uur. Sterkte!!! ik weet het ook niet meer, maar ik kijk met je reacties mee.

een uitgeputte moeder!
 
Hoi Anoniem,

Heb hetzelfde meegemaakt met onze zoon en wij zijn bij een magnetiseur geweest en dat heeft al goed geholpen we zijn 1 keer geweest en het is nu al stukken minder.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes
 
Erg herkenbaar, volgens mij doe je et prima. Geef je al Nutrix (rijstebloempap) in de laatste voeding? Dat hielp bij ons erg goed, ze sliep direct weer door. Maar als ze wat verkouden is, dan wordt ze toch weer wakker in de nacht. Dan slaapt ze denk ik minder diep. Wij geven haar wel een fles als ze honger heeft. Ze drinkt overdag nogal slecht en na een hele slechte dag wil ze graag in de nacht wat bij drinken. lijdt absoluut niet tot problemen, want als ze daarna overdag goed drinkt, dan slaapt ze gewoon weer door. Succes.
 
Terug
Bovenaan