doorslapen!!!

Hallo dames! Ik heb even jullie advies nodig.Mijn dochter is 6 mnd en slaapt nog steeds niet door. Zij komt s nachts nog steeds voor een fles. OVerdag krijgt ze 2 flesvoedingen (200 cc melk + 3 scheppen rijstebloem),liga met fruit, s avonds warm eten en 1 keer pap. Volgens het cb eet ze overdag wat weinig overdag en daarom komt ze s nachts nog. Ik zou nu toch wel heel graag willen dat zij lekker de nacht doorsliep. Hoe doe ik dat? Hebben jullie een schema waar jullie je aan houden? Want zij drinkt nog steeds op behoefte. Graag jullie advies en tips!
 
Mijn zoontje van 6 maanden heeft het volgende schema. Wie weet heb je er iets aan.
07.30 uur 180 + 6 schepjes
11.00 uur 180 + 6 schepjes
12.15 uur fruithapje
15.00 uur 1870 + 6 schepjes
16.15 uur groentehapje (lukt niet erg)
17.30 een beetje diksap
19.15 uur 210 + 7 schepjes + 4 scheppen rijstebloem vanille.

Hij gaat rond 19.45 uur naar bed en slaapt dan de hele nacht tot ongeveer 07.30 uur.

Overdag slaapt hij op ongeveer de zelfde tijden, alleen de ene keer iets langer dan de andere keer. Ongeveer als volgt:
07.30 uur wakker
ongeveer 09.45 uur naar bed
tot 10.45
Daarna om 13.15 uur naar bed tot 14.45 uur.
En dan meestal rond 17.15 tot 17.45 uur. Na dit slaapje krijgt hij een beetje diksap. Voor ons werkt dit heel goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes

El
 
onze zoon is nu bijna 8 maanden maar krijgt nog steeds 4 flessen van 200 cc., waarvan 1 met pap. misschien dat je toch nog een fles extra overdag moet geven. of de papfles als laatste?

Succes
 
Zolang je 's nachts nog een fles geeft, zal ze er 's nachts ook om blijven vragen! Probeer die fles gewoon weg te laten en dan kan het nog wel een poosje duren voor zij echt doorslaapt.Die fles 's nachts heeft ze echt niet meer nodig. 't Is echter wel een leuke gewoonte voor haar die je haar geleerd hebt. Toen mijn zoontje 6 maanden was kreeg hij 's morgens 180cc, 's middags groentenpap, 's namiddags 180cc en rond 20u nog eens 210cc. En vanaf 4 maanden 's nachts geen voedingen meer! Succes.
 
Hoi, mijn zoontje van ruim 6 maanden slaapt ook nog niet door. Daar wordt in mijn omgeving nogal vaak op gereageerd. Ik zou het natuurlijk ook wel prettig vinden als hij door zou slapen, maar helaas! Ik denk wel dat het klopt dat zolang hij 's nachts nog iets krijgt, hij daar ook om blijft vragen. Het zal wel gewenning zijn denk ik.
Succes, groetjes Miranda
 
Hi,

Het cb gaf als tip geef i.p.v. melk 's nachts eens warm water, als ze meer dan 40 cc water drinkt heeft ze gewoon dorst s' nachts en kan je proberen extra melk te geven overdag.
 
Terug
Bovenaan